RACCANELLO, Daniela
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 18.785
NA - Nord America 8.229
AS - Asia 6.789
SA - Sud America 995
AF - Africa 218
OC - Oceania 123
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
AN - Antartide 1
Totale 35.152
Nazione #
IT - Italia 10.288
US - Stati Uniti d'America 7.972
GB - Regno Unito 2.729
SG - Singapore 2.275
CN - Cina 2.238
FR - Francia 1.726
BR - Brasile 803
RU - Federazione Russa 748
HK - Hong Kong 683
DE - Germania 628
SE - Svezia 573
IE - Irlanda 537
FI - Finlandia 378
NL - Olanda 311
KR - Corea 206
TR - Turchia 191
CA - Canada 174
VN - Vietnam 171
PH - Filippine 152
IN - India 143
UA - Ucraina 128
CH - Svizzera 116
ID - Indonesia 113
AU - Australia 108
BE - Belgio 101
ES - Italia 95
MY - Malesia 93
RO - Romania 83
JP - Giappone 73
IR - Iran 72
AT - Austria 65
MX - Messico 61
CY - Cipro 56
PL - Polonia 54
AR - Argentina 50
BD - Bangladesh 46
EG - Egitto 43
PK - Pakistan 40
CL - Cile 37
TG - Togo 36
TW - Taiwan 36
ZA - Sudafrica 35
CO - Colombia 34
NO - Norvegia 34
IL - Israele 33
PT - Portogallo 33
SA - Arabia Saudita 32
PS - Palestinian Territory 28
GR - Grecia 25
VE - Venezuela 24
AE - Emirati Arabi Uniti 18
NG - Nigeria 18
EC - Ecuador 16
BG - Bulgaria 15
NZ - Nuova Zelanda 15
UZ - Uzbekistan 15
EE - Estonia 14
LT - Lituania 14
PE - Perù 14
CM - Camerun 13
MA - Marocco 13
KE - Kenya 12
IQ - Iraq 11
ET - Etiopia 10
EU - Europa 10
SM - San Marino 10
CZ - Repubblica Ceca 9
PY - Paraguay 9
HU - Ungheria 8
AL - Albania 7
CR - Costa Rica 7
JO - Giordania 7
LU - Lussemburgo 7
LV - Lettonia 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
TZ - Tanzania 7
GH - Ghana 6
HR - Croazia 6
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 6
OM - Oman 6
SI - Slovenia 6
SY - Repubblica araba siriana 6
TH - Thailandia 6
TN - Tunisia 6
AZ - Azerbaigian 5
BA - Bosnia-Erzegovina 5
DK - Danimarca 5
DO - Repubblica Dominicana 5
GY - Guiana 5
MK - Macedonia 5
AM - Armenia 4
DZ - Algeria 4
KZ - Kazakistan 4
NP - Nepal 4
BW - Botswana 3
KG - Kirghizistan 3
SN - Senegal 3
TT - Trinidad e Tobago 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
GE - Georgia 2
Totale 35.113
Città #
Southend 2.436
Dallas 1.445
Singapore 1.055
Chandler 950
Verona 824
Rome 667
Milan 651
Jacksonville 626
Hong Kong 575
Ashburn 558
Dublin 511
Woodbridge 313
Beijing 294
Ann Arbor 290
Florence 287
Los Angeles 275
Naples 233
Padova 228
Houston 219
Jinan 196
Lawrence 182
Princeton 182
Wilmington 171
Nanjing 170
Palermo 170
Bologna 162
Bari 159
The Dalles 148
Helsinki 146
Shenyang 140
Turin 124
Munich 102
Hebei 101
Buffalo 98
Genoa 96
Catania 88
Brescia 79
Zhengzhou 77
Redondo Beach 76
Parma 70
Boardman 69
Redwood City 69
Changsha 68
Haikou 67
São Paulo 65
Columbus 64
Tianjin 64
Sindelfingen 62
Hangzhou 60
Kuala Lumpur 58
Nanchang 58
Vicenza 58
Ho Chi Minh City 57
Trieste 57
Ningbo 56
Pescara 54
Taizhou 54
New York 53
Elora 52
Jakarta 49
Guangzhou 48
Jiaxing 48
Madrid 48
San Francisco 48
Modena 47
Santa Clara 47
Toronto 47
Cagliari 46
Sydney 46
Perugia 45
Seattle 45
Chicago 44
Vienna 44
Council Bluffs 43
Moscow 42
Frankfurt am Main 41
Redmond 41
Reggio Emilia 41
Trento 41
Venice 40
Brussels 39
Prato 37
Lomé 36
Tokyo 35
Treviso 35
Paris 33
Udine 32
Central 31
Turku 31
Lanzhou 30
Monza 30
Scafati 30
Falls Church 29
Istanbul 29
San Severo 29
Fuzhou 28
Livorno 28
Padua 28
Warsaw 28
Bitonto 27
Totale 17.885
Nome #
Il ruolo delle emozioni morali nella prestazione accademica 2.866
Misurare le emozioni in bambini di scuola primaria: Validazione dell’Achievement Emotions Questionnaire-Elementary School (AEQ-ES) 2.140
Attenzione condivisa e qualità dell’interazione nella lettura congiunta con bambini con disturbo specifico di linguaggio 837
Higher education students' early perceptions of ChatGPT: Global survey data 545
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 469
Emozioni di riuscita: uno studio qualitativo con studenti di scuola primaria e secondaria 460
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 445
Psicologia dell’emergenza in età evolutiva: Dall’infanzia all’adolescenza 430
La regolazione delle emozioni come antecedente delle emozioni di riuscita: Uno studio longitudinale nella scuola primaria 401
Emozioni di riuscita: specificità del setting 365
Achievement goals as antecedents of achievement emotions: The 3 X 2 achievement goal model as a framework for learning environments design 351
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality 341
Pictorial representations of achievement emotions: Preliminary data with primary school children and adults 322
The assessment of motivation for technology-based learning environments: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised 322
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 318
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 302
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 292
On-line assessment of pride and shame: Relationships with cognitive dimensions in university students 286
Antecedents of Achievement Emotions: Mixed-Device Assessment with Italian and Australian University Students 282
“3 X 2 Achievement Goal Questionnaire”: uno studio esplorativo con studenti italiani 281
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 258
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 255
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 249
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 249
Emozioni e inclusione nel co-design a scuola 246
Emotions and inclusion in co-design at school: Let’s measure them 235
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 230
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 228
Psicologia dell’educazione 224
Competenze trasversali nella scuola primaria e PrEmT 210
Emozioni di riuscita, TEC ed ERC: uno studio con bambini di scuola primaria 207
Compliance to eXtreme Apprenticeship in a programming course: Performance, achievement emotions, and self-efficacy 202
Emotion regulation abilities and achievement emotions in primary school children 197
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 193
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 185
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 183
Achievement Emotions Adjective List: Some data related to gender with Swiss secondary school students 180
Calore con l’insegnante, didattica positiva ed emozioni di riuscita a scuola 178
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 178
Achievement emotions in technology enhanced learning: Development and validation of self-report instruments in the italian context 175
Children’s emotions and quality of products in participatory game design 174
Emotion regulation and achievement emotions in elementary school children: longitudinal data 174
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 172
The role of the cognitive style in improving the learning to program 171
Achievement emotions and peer acceptance get together in game design at school 169
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 169
Achievement emotions in elementary, middle, and high school: How do students feel about specific contexts in terms of settings and subject-domains? 164
L'adozione dal punto di vista dei bambini: ruolo di età e coinvolgimento personale 163
The Emotion Regulation Checklist Italian Translation Validation of parents and teacher versions 162
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 161
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 158
The challenge of learning to program: motivation and achievement emotions in an extreme apprenticeship experience 157
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 157
Emotional competence in elementary years: Expressing, understanding, and regulating emotions 154
Comprensione e regolazione delle emozioni 154
Assessing primary and secondary students’ achievement goals for Italian and mathematics domains: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised (AGQ-R) 154
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 149
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 148
Coping and emotions of global higher education students to the Ukraine war worldwide 147
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 147
Emozioni di riuscita e prove standardizzate in alunni di scuola primaria: dati preliminari su italiano e matematica 145
Achievement emotions in job selection interviews: Interviewees’ and interviewers’ expectations 143
Emozioni, insegnamento e apprendimento 142
The 3 X 2 achievement goal model for learning exam-relevant material: Links with emotions 141
Lessico psicologico in racconti di eventi fisici con valenza emotiva negativa reali e immaginati 139
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students 139
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 139
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 137
Disastro del Vajont: causalità nei racconti di alcuni sopravvissuti 136
Children’s psychological representation of earthquakes: Analysis of written definitions and Rasch scaling 136
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 136
Obiettivi di riuscita nel contesto scolastico: dalla teoria classica alla teoria degli obiettivi multipli 135
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions 134
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 133
Students’ expectations about interviewees’ and interviewers’ achievement emotions in job selection interviews 131
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 131
Coping strategies and psychological maladjustment/adjustment: A meta-analytic approach with children and adolescents exposed to natural disasters 131
Aspettative degli studenti sul ruolo degli stati affettivi nei colloqui di selezione del personale 130
Stati di malessere e di benessere: cosa ne pensano i bambini? 130
A second version of a pictorial instrument assessing achievement emotions in children and adults 130
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 130
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 129
Un intervento per promuovere la competenza emotiva nella scuola secondaria di primo grado 128
A research study on the relationships between student achievement goals, perception of contextual achievement goals and academic performance in Italian and Mathematics 128
The role of setting for university students’ achievement emotions 128
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 126
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students 123
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 123
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 122
Disaster-related coping strategies: A meta-analysis on children 120
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi 120
Emozioni, insegnamento e apprendimento 120
Impatto emotivo degli attentati terroristici (Parigi 2015 e Bruxelles 2016) su studenti universitari italiani 119
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 119
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 118
Traumatic effects of disasters and violent acts on youth 117
Aspetti psicologici nella rappresentazione dei bambini di malessere e benessere 116
A Rasch analysis of the School-Related Well-being (SRW) scale: Measuring well-being in the transition from primary to secondary school 115
Personalità, strategie di regolazione delle emozioni ed emozioni all’università: Uno studio in Italia e nel Regno Unito 114
Well-being from primary to secondary school: Examining the School-Related Well-Being scale (SRW) with the Rasch model 113
Totale 24.667
Categoria #
all - tutte 100.258
article - articoli 25.587
book - libri 2.294
conference - conferenze 52.157
curatela - curatele 419
other - altro 1.337
patent - brevetti 361
selected - selezionate 0
volume - volumi 18.103
Totale 200.516


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.806 0 0 0 271 268 211 122 214 195 127 179 219
2021/20222.633 202 502 124 275 129 115 73 146 172 114 280 501
2022/20234.326 310 339 339 617 316 844 155 301 394 163 339 209
2023/20245.165 207 221 389 479 466 461 482 602 139 523 764 432
2024/202510.104 516 578 734 1.296 644 579 710 618 1.296 1.067 906 1.160
2025/20264.610 1.388 942 1.930 350 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 35.716