RACCANELLO, Daniela
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 22.887
NA - Nord America 9.245
AS - Asia 8.288
SA - Sud America 1.298
AF - Africa 295
OC - Oceania 128
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
AN - Antartide 1
Totale 42.154
Nazione #
IT - Italia 10.791
US - Stati Uniti d'America 8.923
RU - Federazione Russa 4.001
SG - Singapore 2.884
GB - Regno Unito 2.822
CN - Cina 2.565
FR - Francia 1.801
BR - Brasile 1.000
HK - Hong Kong 719
DE - Germania 666
SE - Svezia 586
IE - Irlanda 538
VN - Vietnam 467
FI - Finlandia 386
NL - Olanda 334
KR - Corea 226
CA - Canada 213
TR - Turchia 211
IN - India 175
PH - Filippine 170
ID - Indonesia 136
UA - Ucraina 135
CH - Svizzera 124
AU - Australia 112
ES - Italia 110
BE - Belgio 101
MY - Malesia 99
JP - Giappone 97
AR - Argentina 92
RO - Romania 86
MX - Messico 85
PL - Polonia 79
IR - Iran 75
AT - Austria 74
CY - Cipro 71
BD - Bangladesh 70
EG - Egitto 57
ZA - Sudafrica 53
CL - Cile 46
CO - Colombia 44
PK - Pakistan 43
EC - Ecuador 36
TG - Togo 36
TW - Taiwan 36
NO - Norvegia 35
IL - Israele 34
PT - Portogallo 33
SA - Arabia Saudita 33
PS - Palestinian Territory 32
VE - Venezuela 30
BJ - Benin 25
GR - Grecia 25
LT - Lituania 23
IQ - Iraq 22
PE - Perù 22
AE - Emirati Arabi Uniti 20
UZ - Uzbekistan 20
MA - Marocco 19
NG - Nigeria 19
BG - Bulgaria 17
NZ - Nuova Zelanda 16
EE - Estonia 14
KE - Kenya 14
CM - Camerun 13
ET - Etiopia 12
MK - Macedonia 12
PY - Paraguay 12
EU - Europa 10
HU - Ungheria 10
LV - Lettonia 10
SM - San Marino 10
AZ - Azerbaigian 9
CZ - Repubblica Ceca 9
UY - Uruguay 9
AL - Albania 8
JO - Giordania 8
TH - Thailandia 8
TN - Tunisia 8
BA - Bosnia-Erzegovina 7
CR - Costa Rica 7
LU - Lussemburgo 7
OM - Oman 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
TZ - Tanzania 7
DZ - Algeria 6
GH - Ghana 6
GY - Guiana 6
HR - Croazia 6
KZ - Kazakistan 6
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 6
NP - Nepal 6
SI - Slovenia 6
SY - Repubblica araba siriana 6
AM - Armenia 5
DK - Danimarca 5
DO - Repubblica Dominicana 5
LK - Sri Lanka 5
UG - Uganda 5
SN - Senegal 4
BH - Bahrain 3
Totale 42.104
Città #
Southend 2.436
Dallas 1.452
Singapore 1.358
Moscow 1.298
Chandler 950
Verona 843
Ashburn 839
Rome 720
Milan 708
Jacksonville 626
Hong Kong 597
Dublin 512
Beijing 369
Los Angeles 345
Woodbridge 313
Florence 291
Ann Arbor 290
Naples 261
Houston 239
Padova 228
The Dalles 210
Jinan 198
Palermo 186
Lawrence 182
Princeton 182
Bologna 177
Ho Chi Minh City 172
Wilmington 171
Nanjing 170
Bari 168
Turin 148
Helsinki 147
Shenyang 141
Buffalo 118
New York 104
Munich 103
Hebei 101
Genoa 97
São Paulo 92
Catania 90
Tianjin 90
Redondo Beach 88
Brescia 82
Zhengzhou 77
Parma 74
Boardman 73
Changsha 70
Redwood City 69
Hanoi 68
Haikou 67
Columbus 64
Kuala Lumpur 63
Sindelfingen 62
Hangzhou 61
Tokyo 59
Nanchang 58
Trieste 58
Vicenza 58
Pescara 57
Ningbo 56
Santa Clara 56
Taizhou 55
Guangzhou 54
Seattle 53
Toronto 53
Elora 52
Perugia 52
Jakarta 51
Chicago 50
Council Bluffs 49
Jiaxing 48
Madrid 48
San Francisco 48
Sydney 48
Venice 48
Warsaw 48
Modena 47
Cagliari 46
London 45
Vienna 45
Reggio Emilia 43
Trento 42
Frankfurt am Main 41
Redmond 41
Montreal 40
Brussels 39
Prato 39
Padua 37
Lomé 36
Istanbul 35
Paris 35
Treviso 35
Turku 35
Brooklyn 34
Monza 34
Orem 34
Rio de Janeiro 32
Stockholm 32
Udine 32
Central 31
Totale 20.709
Nome #
Il ruolo delle emozioni morali nella prestazione accademica 2.914
Misurare le emozioni in bambini di scuola primaria: Validazione dell’Achievement Emotions Questionnaire-Elementary School (AEQ-ES) 2.275
Attenzione condivisa e qualità dell’interazione nella lettura congiunta con bambini con disturbo specifico di linguaggio 897
Higher education students' early perceptions of ChatGPT: Global survey data 671
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 520
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 495
Emozioni di riuscita: uno studio qualitativo con studenti di scuola primaria e secondaria 492
Psicologia dell’emergenza in età evolutiva: Dall’infanzia all’adolescenza 453
La regolazione delle emozioni come antecedente delle emozioni di riuscita: Uno studio longitudinale nella scuola primaria 440
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality 404
Emozioni di riuscita: specificità del setting 397
Achievement goals as antecedents of achievement emotions: The 3 X 2 achievement goal model as a framework for learning environments design 397
Pictorial representations of achievement emotions: Preliminary data with primary school children and adults 351
The assessment of motivation for technology-based learning environments: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised 343
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 342
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 342
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 340
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 319
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 315
Antecedents of Achievement Emotions: Mixed-Device Assessment with Italian and Australian University Students 313
On-line assessment of pride and shame: Relationships with cognitive dimensions in university students 311
“3 X 2 Achievement Goal Questionnaire”: uno studio esplorativo con studenti italiani 306
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 289
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 277
Psicologia dell’educazione 268
Emozioni e inclusione nel co-design a scuola 262
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 258
Emotions and inclusion in co-design at school: Let’s measure them 257
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 256
Competenze trasversali nella scuola primaria e PrEmT 248
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 241
Emozioni di riuscita, TEC ed ERC: uno studio con bambini di scuola primaria 239
Calore con l’insegnante, didattica positiva ed emozioni di riuscita a scuola 232
Compliance to eXtreme Apprenticeship in a programming course: Performance, achievement emotions, and self-efficacy 232
Achievement Emotions Adjective List: Some data related to gender with Swiss secondary school students 226
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 226
Achievement emotions in technology enhanced learning: Development and validation of self-report instruments in the italian context 219
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 219
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 219
Achievement emotions and peer acceptance get together in game design at school 216
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 216
Emotion regulation abilities and achievement emotions in primary school children 214
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 214
Achievement emotions in elementary, middle, and high school: How do students feel about specific contexts in terms of settings and subject-domains? 213
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 206
Children’s emotions and quality of products in participatory game design 205
The role of the cognitive style in improving the learning to program 204
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 203
Coping and emotions of global higher education students to the Ukraine war worldwide 198
Emotion regulation and achievement emotions in elementary school children: longitudinal data 196
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 192
The challenge of learning to program: motivation and achievement emotions in an extreme apprenticeship experience 190
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 188
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 186
Achievement emotions in job selection interviews: Interviewees’ and interviewers’ expectations 183
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 183
Assessing primary and secondary students’ achievement goals for Italian and mathematics domains: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised (AGQ-R) 181
L'adozione dal punto di vista dei bambini: ruolo di età e coinvolgimento personale 179
The Emotion Regulation Checklist Italian Translation Validation of parents and teacher versions 179
Emotional competence in elementary years: Expressing, understanding, and regulating emotions 176
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students 176
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 175
Children’s psychological representation of earthquakes: Analysis of written definitions and Rasch scaling 173
Coping strategies and psychological maladjustment/adjustment: A meta-analytic approach with children and adolescents exposed to natural disasters 173
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 171
A second version of a pictorial instrument assessing achievement emotions in children and adults 169
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 169
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 169
Comprensione e regolazione delle emozioni 168
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 168
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 166
Personalità, strategie di regolazione delle emozioni ed emozioni all’università: Uno studio in Italia e nel Regno Unito 165
The 3 X 2 achievement goal model for learning exam-relevant material: Links with emotions 165
A research study on the relationships between student achievement goals, perception of contextual achievement goals and academic performance in Italian and Mathematics 165
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 164
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students 163
Emozioni di riuscita e prove standardizzate in alunni di scuola primaria: dati preliminari su italiano e matematica 163
Disaster-related coping strategies: A meta-analysis on children 161
Psicologia dell’educazione 160
Lessico psicologico in racconti di eventi fisici con valenza emotiva negativa reali e immaginati 160
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi 160
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 159
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) 159
Academic student satisfaction and perceived performance in the e-learning environment during the COVID-19 pandemic: Evidence from an international survey 159
Emozioni, insegnamento e apprendimento 158
Un intervento per promuovere la competenza emotiva nella scuola secondaria di primo grado 157
Disastro del Vajont: causalità nei racconti di alcuni sopravvissuti 157
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 157
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions 156
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 156
Preparing children to cope with earthquakes: Building emotional competence 155
Obiettivi di riuscita nel contesto scolastico: dalla teoria classica alla teoria degli obiettivi multipli 155
Aspettative degli studenti sul ruolo degli stati affettivi nei colloqui di selezione del personale 155
Stati di malessere e di benessere: cosa ne pensano i bambini? 155
Students’ expectations about interviewees’ and interviewers’ achievement emotions in job selection interviews 155
A Rasch analysis of the School-Related Well-being (SRW) scale: Measuring well-being in the transition from primary to secondary school 153
Achievement goal patterns: Relationships with self-efficacy, persistence, causal attribution and affect in a sample of Italian students 152
Obiettivi di riuscita in italiano e matematica: relazione con senso di efficacia, valore del compito, ansia, piacevolezza e rendimento scolastico 152
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 150
Emozioni, insegnamento e apprendimento 150
Totale 28.380
Categoria #
all - tutte 113.189
article - articoli 29.259
book - libri 2.581
conference - conferenze 58.467
curatela - curatele 456
other - altro 1.614
patent - brevetti 425
selected - selezionate 0
volume - volumi 20.387
Totale 226.378


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.267 0 0 0 0 0 211 122 214 195 127 179 219
2021/20222.633 202 502 124 275 129 115 73 146 172 114 280 501
2022/20234.326 310 339 339 617 316 844 155 301 394 163 339 209
2023/20245.165 207 221 389 479 466 461 482 602 139 523 764 432
2024/202510.104 516 578 734 1.296 644 579 710 618 1.296 1.067 906 1.160
2025/202611.612 1.388 942 1.930 2.759 3.785 808 0 0 0 0 0 0
Totale 42.718