RACCANELLO, Daniela
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 12.090
NA - Nord America 5.119
AS - Asia 2.139
SA - Sud America 49
AF - Africa 45
OC - Oceania 18
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
AN - Antartide 1
Totale 19.473
Nazione #
IT - Italia 6.439
US - Stati Uniti d'America 5.017
GB - Regno Unito 2.569
CN - Cina 1.709
FR - Francia 871
SE - Svezia 554
IE - Irlanda 517
DE - Germania 368
FI - Finlandia 288
UA - Ucraina 112
TR - Turchia 103
CA - Canada 96
RU - Federazione Russa 81
BE - Belgio 79
CH - Svizzera 57
HK - Hong Kong 51
IN - India 45
IR - Iran 32
PH - Filippine 29
KR - Corea 28
AT - Austria 24
VN - Vietnam 23
BR - Brasile 22
ES - Italia 22
SG - Singapore 20
JP - Giappone 19
PL - Polonia 18
RO - Romania 18
AU - Australia 17
CL - Cile 17
EG - Egitto 16
ID - Indonesia 15
TW - Taiwan 14
NL - Olanda 13
CM - Camerun 12
MY - Malesia 12
PT - Portogallo 11
EU - Europa 10
IL - Israele 9
GR - Grecia 8
ET - Etiopia 7
AR - Argentina 6
SI - Slovenia 6
SY - Repubblica araba siriana 6
HU - Ungheria 5
NO - Norvegia 5
SA - Arabia Saudita 5
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
MX - Messico 4
SM - San Marino 4
BG - Bulgaria 3
NG - Nigeria 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AM - Armenia 2
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BD - Bangladesh 2
BW - Botswana 2
CZ - Repubblica Ceca 2
DK - Danimarca 2
EC - Ecuador 2
EE - Estonia 2
HR - Croazia 2
KH - Cambogia 2
LT - Lituania 2
LU - Lussemburgo 2
MU - Mauritius 2
TH - Thailandia 2
ZA - Sudafrica 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AZ - Azerbaigian 1
BY - Bielorussia 1
CO - Colombia 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GS - Georgia del Sud e Isole Sandwich Australi 1
IQ - Iraq 1
LK - Sri Lanka 1
ME - Montenegro 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PE - Perù 1
PK - Pakistan 1
RS - Serbia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SL - Sierra Leone 1
Totale 19.473
Città #
Southend 2.436
Chandler 950
Jacksonville 625
Verona 558
Dublin 492
Rome 347
Milan 346
Woodbridge 313
Ashburn 293
Ann Arbor 288
Beijing 237
Houston 216
Jinan 193
Lawrence 182
Princeton 182
Florence 177
Wilmington 171
Nanjing 167
Padova 161
Los Angeles 153
Shenyang 136
Naples 123
Hebei 101
Helsinki 101
Bologna 89
Bari 76
Zhengzhou 71
Redwood City 69
Palermo 68
Haikou 66
Changsha 64
Tianjin 64
Sindelfingen 62
Nanchang 58
Hangzhou 56
Ningbo 56
Turin 53
Catania 52
Elora 52
Taizhou 52
Jiaxing 47
Redmond 41
Vicenza 41
Seattle 40
Brussels 37
Genoa 34
Cagliari 33
Dallas 33
Udine 32
Guangzhou 31
San Francisco 30
Scafati 30
Brescia 29
Central 29
Falls Church 29
Pescara 29
San Severo 29
Trieste 29
Lanzhou 28
New York 28
Fuzhou 27
Toronto 26
Taiyuan 25
Napoli 24
Paris 24
Livorno 23
Perugia 23
Vienna 23
Trento 22
Istanbul 21
Boardman 20
Chicago 20
Fairfield 19
Menlo Park 18
Trani 18
Treviso 18
Chions 17
Parma 17
Ancona 16
Norwalk 16
Santa Maria a Monte 16
Washington 16
Campobasso 15
Caserta 14
Forlì 14
Isola della Scala 14
Lancaster 14
Noida 14
Rimini 14
San Martino Buon Albergo 14
Bolzano 13
Dong Ket 13
Katy 13
Messina 13
Mumbai 13
Pietrasanta 13
Seoul 13
Bergamo 12
Dongguan 12
Foggia 12
Totale 11.304
Nome #
Il ruolo delle emozioni morali nella prestazione accademica 1.876
Misurare le emozioni in bambini di scuola primaria: Validazione dell’Achievement Emotions Questionnaire-Elementary School (AEQ-ES) 1.222
Attenzione condivisa e qualità dell’interazione nella lettura congiunta con bambini con disturbo specifico di linguaggio 690
Emozioni di riuscita: uno studio qualitativo con studenti di scuola primaria e secondaria 355
Achievement goals as antecedents of achievement emotions: The 3 X 2 achievement goal model as a framework for learning environments design 287
Pictorial representations of achievement emotions: Preliminary data with primary school children and adults 265
The assessment of motivation for technology-based learning environments: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised 250
Emozioni di riuscita: specificità del setting 245
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 239
On-line assessment of pride and shame: Relationships with cognitive dimensions in university students 236
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 236
Antecedents of Achievement Emotions: Mixed-Device Assessment with Italian and Australian University Students 231
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 229
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 228
“3 X 2 Achievement Goal Questionnaire”: uno studio esplorativo con studenti italiani 203
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 199
Psicologia dell’emergenza in età evolutiva: Dall’infanzia all’adolescenza 189
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 183
Emotions and inclusion in co-design at school: Let’s measure them 181
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 168
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 160
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 151
Emozioni e inclusione nel co-design a scuola 148
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 147
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 138
La regolazione delle emozioni come antecedente delle emozioni di riuscita: Uno studio longitudinale nella scuola primaria 137
Compliance to eXtreme Apprenticeship in a programming course: Performance, achievement emotions, and self-efficacy 137
Emotion regulation abilities and achievement emotions in primary school children 129
Emotion regulation and achievement emotions in elementary school children: longitudinal data 129
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 123
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 122
Obiettivi di riuscita nel contesto scolastico: dalla teoria classica alla teoria degli obiettivi multipli 108
Children’s emotions and quality of products in participatory game design 108
Achievement emotions in technology enhanced learning: Development and validation of self-report instruments in the italian context 106
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 106
Disastro del Vajont: causalità nei racconti di alcuni sopravvissuti 104
The Emotion Regulation Checklist Italian Translation Validation of parents and teacher versions 104
The challenge of learning to program: motivation and achievement emotions in an extreme apprenticeship experience 104
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 104
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 103
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 101
Emotional competence in elementary years: Expressing, understanding, and regulating emotions 100
Comprensione e regolazione delle emozioni 98
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 98
L'adozione dal punto di vista dei bambini: ruolo di età e coinvolgimento personale 96
Achievement emotions and peer acceptance get together in game design at school 96
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 95
Emozioni di riuscita, TEC ed ERC: uno studio con bambini di scuola primaria 95
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 95
Emozioni di riuscita e prove standardizzate in alunni di scuola primaria: dati preliminari su italiano e matematica 94
Assessing primary and secondary students’ achievement goals for Italian and mathematics domains: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised (AGQ-R) 94
Achievement Emotions Adjective List: Some data related to gender with Swiss secondary school students 94
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 94
Stati di malessere e di benessere: cosa ne pensano i bambini? 93
The 3 X 2 achievement goal model for learning exam-relevant material: Links with emotions 92
Competenze trasversali nella scuola primaria e PrEmT 92
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 91
Achievement emotions in elementary, middle, and high school: How do students feel about specific contexts in terms of settings and subject-domains? 90
The role of setting for university students’ achievement emotions 90
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 89
Students’ expectations about interviewees’ and interviewers’ achievement emotions in job selection interviews 89
Psicologia dell’educazione 88
The role of the cognitive style in improving the learning to program 87
A research study on the relationships between student achievement goals, perception of contextual achievement goals and academic performance in Italian and Mathematics 86
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 85
Understanding coexistence of internal states in children and adults 84
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 83
Learning at school: Achievement goals and affect 82
Negative events associated with physical and psychological suffering: how do children narrate them? 82
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students 82
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 82
Aspettative degli studenti sul ruolo degli stati affettivi nei colloqui di selezione del personale 80
Obiettivi di riuscita in italiano e matematica: relazione con senso di efficacia, valore del compito, ansia, piacevolezza e rendimento scolastico 80
A second version of a pictorial instrument assessing achievement emotions in children and adults 80
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna 79
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 79
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 79
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 79
Racconto di eventi personali nei bambini: la struttura della narrazione varia con l'umore? 78
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions 78
Categorizzazione di stimoli relativi a malessere e benessere in bambini di cinque e nove anni 77
Posso sentirmi allo stesso tempo in due stati diversi? Comprensione della compresenza di stati di differente valenza e dominio in bambini di età prescolare e scolare 77
Achievement emotions in job selection interviews: Interviewees’ and interviewers’ expectations 77
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 77
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 77
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 76
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 76
Promuovere l’inclusione scolastica: un’esperienza di laboratorio con studenti di scienze della formazione primaria 75
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 74
Rappresentazione di stati di malessere e di benessere: capacità di categorizzare in bambini di cinque, sette e nove anni 73
An intervention fostering abilities to regulate achievement emotions with secondary school students 73
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 73
Personal narratives about states of suffering and wellbeing: Children’s conceptualization in terms of physical and psychological domain 72
Induzione d’umore e narrazione di eventi personali nei bambini 71
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students 71
Aspetti psicologici nella rappresentazione dei bambini di malessere e benessere 70
"Feeling bad" and "feeling good": how do children differentiate them? 69
Malessere e benessere nei bambini: eventi fisici o psicologici? 68
Comprensione della coesistenza di stati opposti per valenza e/o dominio nei bambini 68
Definitions of well-being and suffering: Secondary school and university students’ conceptualization in terms of physical and psychological domain 68
Totale 15.171
Categoria #
all - tutte 50.025
article - articoli 12.070
book - libri 1.138
conference - conferenze 26.326
curatela - curatele 250
other - altro 251
patent - brevetti 195
selected - selezionate 0
volume - volumi 9.795
Totale 100.050


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019249 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 92 157
2019/20201.843 295 35 76 170 199 142 109 180 129 138 145 225
2020/20212.753 308 374 265 271 268 211 122 214 195 127 179 219
2021/20222.633 202 502 124 275 129 115 73 146 172 114 280 501
2022/20234.326 310 339 339 617 316 844 155 301 394 163 339 209
2023/20244.119 207 221 389 479 466 461 482 602 139 523 150 0
Totale 19.956