RACCANELLO, Daniela
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 16.884
NA - Nord America 5.884
AS - Asia 4.796
SA - Sud America 338
AF - Africa 140
OC - Oceania 57
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
AN - Antartide 1
Totale 28.112
Nazione #
IT - Italia 9.342
US - Stati Uniti d'America 5.715
GB - Regno Unito 2.657
CN - Cina 2.000
SG - Singapore 1.609
FR - Francia 1.358
RU - Federazione Russa 706
SE - Svezia 559
IE - Irlanda 534
DE - Germania 478
FI - Finlandia 323
NL - Olanda 246
BR - Brasile 228
HK - Hong Kong 203
TR - Turchia 152
CA - Canada 127
UA - Ucraina 123
PH - Filippine 116
KR - Corea 110
CH - Svizzera 99
BE - Belgio 95
IN - India 84
MY - Malesia 78
ID - Indonesia 70
RO - Romania 70
AT - Austria 59
AU - Australia 51
IR - Iran 51
JP - Giappone 45
CY - Cipro 37
TG - Togo 36
EG - Egitto 34
ES - Italia 34
VN - Vietnam 32
NO - Norvegia 31
CL - Cile 30
MX - Messico 30
TW - Taiwan 30
IL - Israele 27
SA - Arabia Saudita 26
CO - Colombia 25
PL - Polonia 25
PT - Portogallo 25
PK - Pakistan 24
GR - Grecia 21
PS - Palestinian Territory 19
VE - Venezuela 18
AR - Argentina 16
BD - Bangladesh 15
BG - Bulgaria 15
CM - Camerun 12
AE - Emirati Arabi Uniti 11
EU - Europa 10
EE - Estonia 9
ET - Etiopia 9
LT - Lituania 9
HU - Ungheria 8
PE - Perù 8
ZA - Sudafrica 8
LU - Lussemburgo 7
NG - Nigeria 7
SM - San Marino 7
UZ - Uzbekistan 7
CZ - Repubblica Ceca 6
HR - Croazia 6
IQ - Iraq 6
JO - Giordania 6
KE - Kenya 6
MA - Marocco 6
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 6
NZ - Nuova Zelanda 6
SI - Slovenia 6
SY - Repubblica araba siriana 6
GY - Guiana 5
AL - Albania 4
AZ - Azerbaigian 4
CR - Costa Rica 4
DK - Danimarca 4
EC - Ecuador 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TH - Thailandia 4
TZ - Tanzania 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
DZ - Algeria 3
GH - Ghana 3
KG - Kirghizistan 3
LV - Lettonia 3
OM - Oman 3
PY - Paraguay 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AM - Armenia 2
BW - Botswana 2
DO - Repubblica Dominicana 2
GM - Gambi 2
KH - Cambogia 2
LK - Sri Lanka 2
MN - Mongolia 2
MU - Mauritius 2
NP - Nepal 2
PA - Panama 2
Totale 28.090
Città #
Southend 2.436
Chandler 950
Singapore 909
Verona 742
Jacksonville 625
Rome 586
Milan 579
Dublin 509
Ashburn 473
Woodbridge 313
Ann Arbor 290
Beijing 271
Florence 266
Padova 226
Houston 216
Naples 209
Jinan 194
Lawrence 182
Princeton 182
Los Angeles 172
Wilmington 171
Nanjing 169
Palermo 155
Bologna 144
Shenyang 140
Helsinki 129
Bari 124
Hong Kong 123
The Dalles 106
Turin 104
Hebei 101
Genoa 88
Catania 81
Zhengzhou 75
Redwood City 69
Haikou 67
Changsha 65
Parma 65
Tianjin 64
Brescia 63
Sindelfingen 62
Boardman 58
Hangzhou 58
Nanchang 58
Ningbo 56
Trieste 55
Kuala Lumpur 54
Elora 52
Pescara 52
Taizhou 52
Vicenza 49
Jiaxing 48
Dallas 45
Perugia 43
Guangzhou 42
Redmond 41
Seattle 41
Jakarta 40
Vienna 40
Brussels 39
Cagliari 39
Moscow 37
Prato 37
Reggio Emilia 37
Lomé 36
Modena 34
Trento 34
Venice 34
Treviso 33
Udine 32
San Francisco 31
Toronto 31
Santa Clara 30
Scafati 30
Central 29
Falls Church 29
Lanzhou 29
New York 29
San Severo 29
Council Bluffs 28
Fuzhou 28
Livorno 28
Chicago 27
Istanbul 27
Paris 27
Virginia Beach 27
Monza 26
Taiyuan 25
Napoli 24
Rimini 24
Romola 23
Mantova 22
Messina 22
Frankfurt am Main 21
Nuremberg 21
Amsterdam 20
Bergamo 20
Famagusta 20
Munich 20
Trani 20
Totale 14.538
Nome #
Il ruolo delle emozioni morali nella prestazione accademica 2.676
Misurare le emozioni in bambini di scuola primaria: Validazione dell’Achievement Emotions Questionnaire-Elementary School (AEQ-ES) 1.983
Attenzione condivisa e qualità dell’interazione nella lettura congiunta con bambini con disturbo specifico di linguaggio 782
Emozioni di riuscita: uno studio qualitativo con studenti di scuola primaria e secondaria 423
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 373
Psicologia dell’emergenza in età evolutiva: Dall’infanzia all’adolescenza 372
Emozioni di riuscita: specificità del setting 332
Higher education students' early perceptions of ChatGPT: Global survey data 325
Achievement goals as antecedents of achievement emotions: The 3 X 2 achievement goal model as a framework for learning environments design 322
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 319
Pictorial representations of achievement emotions: Preliminary data with primary school children and adults 300
The assessment of motivation for technology-based learning environments: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised 287
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 274
La regolazione delle emozioni come antecedente delle emozioni di riuscita: Uno studio longitudinale nella scuola primaria 272
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 271
On-line assessment of pride and shame: Relationships with cognitive dimensions in university students 262
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 260
Antecedents of Achievement Emotions: Mixed-Device Assessment with Italian and Australian University Students 258
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 244
“3 X 2 Achievement Goal Questionnaire”: uno studio esplorativo con studenti italiani 233
Emozioni e inclusione nel co-design a scuola 219
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 219
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 212
Emotions and inclusion in co-design at school: Let’s measure them 208
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 205
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 205
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 188
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 169
Emotion regulation abilities and achievement emotions in primary school children 165
Compliance to eXtreme Apprenticeship in a programming course: Performance, achievement emotions, and self-efficacy 165
Psicologia dell’educazione 164
Emozioni di riuscita, TEC ed ERC: uno studio con bambini di scuola primaria 159
Competenze trasversali nella scuola primaria e PrEmT 159
Emotion regulation and achievement emotions in elementary school children: longitudinal data 156
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 153
Achievement Emotions Adjective List: Some data related to gender with Swiss secondary school students 152
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 151
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 147
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 147
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality 145
L'adozione dal punto di vista dei bambini: ruolo di età e coinvolgimento personale 139
Achievement emotions in technology enhanced learning: Development and validation of self-report instruments in the italian context 138
Comprensione e regolazione delle emozioni 137
Children’s emotions and quality of products in participatory game design 137
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 137
Achievement emotions and peer acceptance get together in game design at school 136
The role of the cognitive style in improving the learning to program 136
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 135
Achievement emotions in elementary, middle, and high school: How do students feel about specific contexts in terms of settings and subject-domains? 134
The challenge of learning to program: motivation and achievement emotions in an extreme apprenticeship experience 133
The Emotion Regulation Checklist Italian Translation Validation of parents and teacher versions 132
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 132
Emotional competence in elementary years: Expressing, understanding, and regulating emotions 129
Emozioni di riuscita e prove standardizzate in alunni di scuola primaria: dati preliminari su italiano e matematica 129
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 128
Assessing primary and secondary students’ achievement goals for Italian and mathematics domains: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised (AGQ-R) 126
Obiettivi di riuscita nel contesto scolastico: dalla teoria classica alla teoria degli obiettivi multipli 124
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 124
Emozioni, insegnamento e apprendimento 123
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students 122
The 3 X 2 achievement goal model for learning exam-relevant material: Links with emotions 121
Disastro del Vajont: causalità nei racconti di alcuni sopravvissuti 118
Stati di malessere e di benessere: cosa ne pensano i bambini? 116
Students’ expectations about interviewees’ and interviewers’ achievement emotions in job selection interviews 116
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 116
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 115
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 114
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 112
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 109
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 109
Achievement emotions in job selection interviews: Interviewees’ and interviewers’ expectations 107
Aspettative degli studenti sul ruolo degli stati affettivi nei colloqui di selezione del personale 105
The role of setting for university students’ achievement emotions 105
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions 105
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 105
A research study on the relationships between student achievement goals, perception of contextual achievement goals and academic performance in Italian and Mathematics 104
Impatto emotivo degli attentati terroristici (Parigi 2015 e Bruxelles 2016) su studenti universitari italiani 104
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 102
Lessico psicologico in racconti di eventi fisici con valenza emotiva negativa reali e immaginati 101
Promuovere l’inclusione scolastica: un’esperienza di laboratorio con studenti di scienze della formazione primaria 100
Intelligenza emotiva di tratto e dimensioni di personalità: analisi dei dati quantitativi 100
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 100
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 100
Negative events associated with physical and psychological suffering: how do children narrate them? 99
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 98
A second version of a pictorial instrument assessing achievement emotions in children and adults 97
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 97
Emozioni in parole: Un intervento sulla conoscenza delle emozioni di riuscita nella scuola secondaria di primo grado 96
Posso sentirmi allo stesso tempo in due stati diversi? Comprensione della compresenza di stati di differente valenza e dominio in bambini di età prescolare e scolare 95
Understanding coexistence of internal states in children and adults 95
Learning at school: Achievement goals and affect 94
Eventi associati a traumi fisici e psicologici: come ne parlano i bambini? 94
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 94
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna 94
Coping and emotions of global higher education students to the Ukraine war worldwide 93
Personal narratives about states of suffering and wellbeing: Children’s conceptualization in terms of physical and psychological domain 93
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 93
Long-term intergenerational transmission of memories of the Vajont disaster 93
Disaster-related coping strategies: A meta-analysis on children 93
Obiettivi di riuscita in italiano e matematica: relazione con senso di efficacia, valore del compito, ansia, piacevolezza e rendimento scolastico 92
Totale 20.781
Categoria #
all - tutte 79.903
article - articoli 19.875
book - libri 1.842
conference - conferenze 41.901
curatela - curatele 364
other - altro 892
patent - brevetti 307
selected - selezionate 0
volume - volumi 14.722
Totale 159.806


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020508 0 0 0 0 0 0 0 0 0 138 145 225
2020/20212.753 308 374 265 271 268 211 122 214 195 127 179 219
2021/20222.633 202 502 124 275 129 115 73 146 172 114 280 501
2022/20234.326 310 339 339 617 316 844 155 301 394 163 339 209
2023/20245.165 207 221 389 479 466 461 482 602 139 523 764 432
2024/20257.665 516 578 734 1.296 644 579 710 618 1.296 694 0 0
Totale 28.667