RACCANELLO, Daniela
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 13.738
NA - Nord America 5.406
AS - Asia 2.784
SA - Sud America 60
AF - Africa 50
OC - Oceania 33
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
AN - Antartide 1
Totale 22.084
Nazione #
IT - Italia 7.433
US - Stati Uniti d'America 5.289
GB - Regno Unito 2.584
CN - Cina 1.796
FR - Francia 979
SE - Svezia 556
IE - Irlanda 523
RU - Federazione Russa 466
SG - Singapore 424
DE - Germania 395
FI - Finlandia 300
TR - Turchia 112
UA - Ucraina 112
CA - Canada 107
BE - Belgio 84
HK - Hong Kong 71
CH - Svizzera 67
PH - Filippine 64
IN - India 53
RO - Romania 39
IR - Iran 34
AU - Australia 31
ES - Italia 30
JP - Giappone 30
KR - Corea 30
AT - Austria 28
BR - Brasile 26
VN - Vietnam 26
ID - Indonesia 23
CL - Cile 21
IL - Israele 21
NO - Norvegia 21
NL - Olanda 20
TW - Taiwan 20
PL - Polonia 19
MY - Malesia 18
EG - Egitto 17
BG - Bulgaria 15
CM - Camerun 12
PT - Portogallo 11
EU - Europa 10
SA - Arabia Saudita 9
AR - Argentina 8
GR - Grecia 8
PK - Pakistan 8
ET - Etiopia 7
MX - Messico 7
BD - Bangladesh 6
EE - Estonia 6
HU - Ungheria 6
LT - Lituania 6
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 6
SI - Slovenia 6
SY - Repubblica araba siriana 6
AE - Emirati Arabi Uniti 4
AZ - Azerbaigian 4
DK - Danimarca 4
SM - San Marino 4
TH - Thailandia 4
CZ - Repubblica Ceca 3
EC - Ecuador 3
KG - Kirghizistan 3
LV - Lettonia 3
NG - Nigeria 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AM - Armenia 2
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BW - Botswana 2
GM - Gambi 2
HR - Croazia 2
KH - Cambogia 2
LK - Sri Lanka 2
LU - Lussemburgo 2
MU - Mauritius 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PA - Panama 2
UG - Uganda 2
ZA - Sudafrica 2
BY - Bielorussia 1
CO - Colombia 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GS - Georgia del Sud e Isole Sandwich Australi 1
IQ - Iraq 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
ME - Montenegro 1
NP - Nepal 1
OM - Oman 1
PE - Perù 1
RS - Serbia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SL - Sierra Leone 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 22.084
Città #
Southend 2.436
Chandler 950
Verona 633
Jacksonville 625
Dublin 498
Milan 428
Ashburn 422
Rome 414
Woodbridge 313
Ann Arbor 290
Singapore 289
Beijing 252
Florence 222
Houston 216
Jinan 193
Padova 187
Lawrence 182
Princeton 182
Wilmington 171
Nanjing 167
Los Angeles 158
Naples 148
Shenyang 136
Helsinki 109
Palermo 106
Hebei 101
Bologna 96
Bari 93
Zhengzhou 73
Redwood City 69
Catania 66
Haikou 66
Changsha 64
Tianjin 64
Turin 63
Sindelfingen 62
Hangzhou 58
Nanchang 58
Ningbo 56
Parma 56
Boardman 52
Elora 52
Taizhou 52
Jiaxing 47
Dallas 44
Genoa 42
Vicenza 42
Redmond 41
Seattle 40
Brussels 37
Guangzhou 37
Cagliari 35
Prato 35
Pescara 34
Udine 32
Brescia 31
Trieste 31
San Francisco 30
Scafati 30
Central 29
Falls Church 29
San Severo 29
Lanzhou 28
New York 28
Treviso 28
Fuzhou 27
Toronto 27
Virginia Beach 27
Hong Kong 26
Livorno 26
Trento 26
Paris 25
Reggio Emilia 25
Taiyuan 25
Vienna 25
Chicago 24
Napoli 24
Perugia 24
Istanbul 21
Messina 20
Trani 20
Venice 20
Fairfield 19
Menlo Park 18
Oslo 18
Bergamo 17
Campobasso 17
Chions 17
Moscow 17
Rimini 17
Altamura 16
Ancona 16
Cosenza 16
Frankfurt am Main 16
Norwalk 16
Santa Maria a Monte 16
Washington 16
Bolzano 15
Forlì 15
Caserta 14
Totale 12.395
Nome #
Il ruolo delle emozioni morali nella prestazione accademica 2.161
Misurare le emozioni in bambini di scuola primaria: Validazione dell’Achievement Emotions Questionnaire-Elementary School (AEQ-ES) 1.455
Attenzione condivisa e qualità dell’interazione nella lettura congiunta con bambini con disturbo specifico di linguaggio 721
Emozioni di riuscita: uno studio qualitativo con studenti di scuola primaria e secondaria 367
Achievement goals as antecedents of achievement emotions: The 3 X 2 achievement goal model as a framework for learning environments design 299
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 284
Pictorial representations of achievement emotions: Preliminary data with primary school children and adults 281
Emozioni di riuscita: specificità del setting 269
The assessment of motivation for technology-based learning environments: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised 255
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 248
On-line assessment of pride and shame: Relationships with cognitive dimensions in university students 244
Antecedents of Achievement Emotions: Mixed-Device Assessment with Italian and Australian University Students 241
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 238
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 236
Psicologia dell’emergenza in età evolutiva: Dall’infanzia all’adolescenza 224
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 217
“3 X 2 Achievement Goal Questionnaire”: uno studio esplorativo con studenti italiani 210
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 190
Emotions and inclusion in co-design at school: Let’s measure them 188
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 186
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 181
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 178
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 172
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 172
La regolazione delle emozioni come antecedente delle emozioni di riuscita: Uno studio longitudinale nella scuola primaria 169
Emozioni e inclusione nel co-design a scuola 167
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 153
Compliance to eXtreme Apprenticeship in a programming course: Performance, achievement emotions, and self-efficacy 143
Emotion regulation and achievement emotions in elementary school children: longitudinal data 138
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 135
Emotion regulation abilities and achievement emotions in primary school children 135
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 135
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 129
Achievement emotions in technology enhanced learning: Development and validation of self-report instruments in the italian context 120
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 119
Emozioni di riuscita, TEC ed ERC: uno studio con bambini di scuola primaria 117
Achievement Emotions Adjective List: Some data related to gender with Swiss secondary school students 117
Competenze trasversali nella scuola primaria e PrEmT 117
Obiettivi di riuscita nel contesto scolastico: dalla teoria classica alla teoria degli obiettivi multipli 116
The Emotion Regulation Checklist Italian Translation Validation of parents and teacher versions 115
Children’s emotions and quality of products in participatory game design 114
Psicologia dell’educazione 114
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 113
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 112
Comprensione e regolazione delle emozioni 111
Emozioni di riuscita e prove standardizzate in alunni di scuola primaria: dati preliminari su italiano e matematica 111
Achievement emotions and peer acceptance get together in game design at school 110
The challenge of learning to program: motivation and achievement emotions in an extreme apprenticeship experience 110
Disastro del Vajont: causalità nei racconti di alcuni sopravvissuti 108
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 107
Emotional competence in elementary years: Expressing, understanding, and regulating emotions 106
Achievement emotions in elementary, middle, and high school: How do students feel about specific contexts in terms of settings and subject-domains? 106
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 105
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 103
L'adozione dal punto di vista dei bambini: ruolo di età e coinvolgimento personale 102
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 102
Stati di malessere e di benessere: cosa ne pensano i bambini? 100
Assessing primary and secondary students’ achievement goals for Italian and mathematics domains: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised (AGQ-R) 100
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 100
The 3 X 2 achievement goal model for learning exam-relevant material: Links with emotions 99
The role of setting for university students’ achievement emotions 98
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 98
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students 97
Students’ expectations about interviewees’ and interviewers’ achievement emotions in job selection interviews 97
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 96
A research study on the relationships between student achievement goals, perception of contextual achievement goals and academic performance in Italian and Mathematics 95
The role of the cognitive style in improving the learning to program 95
Aspettative degli studenti sul ruolo degli stati affettivi nei colloqui di selezione del personale 93
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 91
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 90
Negative events associated with physical and psychological suffering: how do children narrate them? 89
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 88
Understanding coexistence of internal states in children and adults 88
A second version of a pictorial instrument assessing achievement emotions in children and adults 87
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 87
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 87
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions 86
Learning at school: Achievement goals and affect 85
Obiettivi di riuscita in italiano e matematica: relazione con senso di efficacia, valore del compito, ansia, piacevolezza e rendimento scolastico 85
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 85
Achievement emotions in job selection interviews: Interviewees’ and interviewers’ expectations 84
Promuovere l’inclusione scolastica: un’esperienza di laboratorio con studenti di scienze della formazione primaria 84
Racconto di eventi personali nei bambini: la struttura della narrazione varia con l'umore? 83
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna 83
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 82
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 82
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 82
Posso sentirmi allo stesso tempo in due stati diversi? Comprensione della compresenza di stati di differente valenza e dominio in bambini di età prescolare e scolare 81
Impatto emotivo degli attentati terroristici (Parigi 2015 e Bruxelles 2016) su studenti universitari italiani 81
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 81
Emozioni, insegnamento e apprendimento 80
Categorizzazione di stimoli relativi a malessere e benessere in bambini di cinque e nove anni 79
"Feeling bad" and "feeling good": how do children differentiate them? 79
Rappresentazione di stati di malessere e di benessere: capacità di categorizzare in bambini di cinque, sette e nove anni 78
Emozioni in parole: Un intervento sulla conoscenza delle emozioni di riuscita nella scuola secondaria di primo grado 78
Comprensione di testi digitali nella scuola primaria: Contributo di componenti cognitive, motivazionali, e di uso delle fonti 78
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions 78
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students 77
Personal narratives about states of suffering and wellbeing: Children’s conceptualization in terms of physical and psychological domain 76
An intervention program promoting abilities to recognize and use psychological lexicon on achievement emotions with secondary school students 76
Totale 16.894
Categoria #
all - tutte 61.056
article - articoli 15.081
book - libri 1.355
conference - conferenze 31.998
curatela - curatele 291
other - altro 403
patent - brevetti 245
selected - selezionate 0
volume - volumi 11.683
Totale 122.112


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.513 0 0 76 170 199 142 109 180 129 138 145 225
2020/20212.753 308 374 265 271 268 211 122 214 195 127 179 219
2021/20222.633 202 502 124 275 129 115 73 146 172 114 280 501
2022/20234.326 310 339 339 617 316 844 155 301 394 163 339 209
2023/20245.165 207 221 389 479 466 461 482 602 139 523 764 432
2024/20251.577 516 578 483 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 22.579