RACCANELLO, Daniela
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 15.330
NA - Nord America 5.583
AS - Asia 3.655
AF - Africa 96
SA - Sud America 77
OC - Oceania 43
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
AN - Antartide 1
Totale 24.797
Nazione #
IT - Italia 8.392
US - Stati Uniti d'America 5.448
GB - Regno Unito 2.620
CN - Cina 1.993
FR - Francia 1.086
SG - Singapore 870
RU - Federazione Russa 697
SE - Svezia 559
IE - Irlanda 526
DE - Germania 423
FI - Finlandia 315
NL - Olanda 134
TR - Turchia 130
CA - Canada 117
UA - Ucraina 115
BE - Belgio 92
PH - Filippine 92
HK - Hong Kong 82
CH - Svizzera 78
MY - Malesia 64
IN - India 62
RO - Romania 60
ID - Indonesia 55
KR - Corea 42
AU - Australia 37
JP - Giappone 37
IR - Iran 36
TG - Togo 36
AT - Austria 35
ES - Italia 33
VN - Vietnam 30
NO - Norvegia 29
BR - Brasile 26
IL - Israele 24
CL - Cile 23
TW - Taiwan 23
SA - Arabia Saudita 21
CY - Cipro 20
EG - Egitto 19
PL - Polonia 19
PT - Portogallo 17
BG - Bulgaria 15
PK - Pakistan 15
GR - Grecia 14
CM - Camerun 12
AR - Argentina 10
EU - Europa 10
MX - Messico 10
LT - Lituania 9
AE - Emirati Arabi Uniti 8
EE - Estonia 8
HU - Ungheria 8
BD - Bangladesh 7
ET - Etiopia 7
NG - Nigeria 7
VE - Venezuela 7
CZ - Repubblica Ceca 6
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 6
NZ - Nuova Zelanda 6
PS - Palestinian Territory 6
SI - Slovenia 6
SY - Repubblica araba siriana 6
GY - Guiana 5
LU - Lussemburgo 5
ZA - Sudafrica 5
AZ - Azerbaigian 4
DK - Danimarca 4
HR - Croazia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
SM - San Marino 4
TH - Thailandia 4
EC - Ecuador 3
KG - Kirghizistan 3
LV - Lettonia 3
OM - Oman 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AL - Albania 2
AM - Armenia 2
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BW - Botswana 2
CO - Colombia 2
CR - Costa Rica 2
GM - Gambi 2
KH - Cambogia 2
LK - Sri Lanka 2
MU - Mauritius 2
PA - Panama 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UG - Uganda 2
UZ - Uzbekistan 2
BY - Bielorussia 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GH - Ghana 1
GS - Georgia del Sud e Isole Sandwich Australi 1
GT - Guatemala 1
IQ - Iraq 1
IS - Islanda 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
ME - Montenegro 1
Totale 24.791
Città #
Southend 2.436
Chandler 950
Singapore 724
Verona 672
Jacksonville 625
Dublin 501
Milan 498
Rome 488
Ashburn 464
Woodbridge 313
Ann Arbor 290
Beijing 270
Florence 249
Houston 216
Padova 199
Jinan 194
Lawrence 182
Princeton 182
Wilmington 171
Nanjing 169
Los Angeles 160
Naples 159
Palermo 141
Shenyang 137
Bologna 123
Helsinki 123
Bari 104
Hebei 101
Genoa 82
Catania 76
Turin 75
Zhengzhou 75
Redwood City 69
Haikou 67
Changsha 65
Tianjin 64
Parma 63
Sindelfingen 62
Hangzhou 58
Nanchang 58
Ningbo 56
Boardman 52
Elora 52
Taizhou 52
Jiaxing 48
Vicenza 47
Kuala Lumpur 46
Dallas 44
Guangzhou 42
Pescara 42
Redmond 41
Seattle 40
Brussels 39
Perugia 38
Cagliari 37
Moscow 37
Brescia 36
Jakarta 36
Lomé 36
Prato 35
Trieste 34
Reggio Emilia 32
Udine 32
San Francisco 31
Toronto 31
Scafati 30
Central 29
Falls Church 29
Lanzhou 29
New York 29
San Severo 29
Vienna 29
Fuzhou 28
Livorno 28
Trento 28
Treviso 28
Paris 27
Santa Clara 27
Virginia Beach 27
Hong Kong 26
Taiyuan 25
Chicago 24
Napoli 24
Rimini 24
Monza 23
Romola 23
Venice 23
Messina 22
Istanbul 21
Bergamo 20
Frankfurt am Main 20
Trani 20
Fairfield 19
Mantova 19
Munich 19
Menlo Park 18
Oslo 18
Campobasso 17
Chions 17
Altamura 16
Totale 13.506
Nome #
Il ruolo delle emozioni morali nella prestazione accademica 2.433
Misurare le emozioni in bambini di scuola primaria: Validazione dell’Achievement Emotions Questionnaire-Elementary School (AEQ-ES) 1.741
Attenzione condivisa e qualità dell’interazione nella lettura congiunta con bambini con disturbo specifico di linguaggio 749
Emozioni di riuscita: uno studio qualitativo con studenti di scuola primaria e secondaria 395
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 339
Achievement goals as antecedents of achievement emotions: The 3 X 2 achievement goal model as a framework for learning environments design 310
Psicologia dell’emergenza in età evolutiva: Dall’infanzia all’adolescenza 300
Emozioni di riuscita: specificità del setting 297
Pictorial representations of achievement emotions: Preliminary data with primary school children and adults 288
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 264
The assessment of motivation for technology-based learning environments: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised 257
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 254
On-line assessment of pride and shame: Relationships with cognitive dimensions in university students 250
Antecedents of Achievement Emotions: Mixed-Device Assessment with Italian and Australian University Students 248
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 247
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 241
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 241
“3 X 2 Achievement Goal Questionnaire”: uno studio esplorativo con studenti italiani 217
La regolazione delle emozioni come antecedente delle emozioni di riuscita: Uno studio longitudinale nella scuola primaria 201
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 197
Emotions and inclusion in co-design at school: Let’s measure them 195
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 190
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 188
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 183
Emozioni e inclusione nel co-design a scuola 182
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 175
Higher education students' early perceptions of ChatGPT: Global survey data 161
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 161
Emotion regulation abilities and achievement emotions in primary school children 154
Emotion regulation and achievement emotions in elementary school children: longitudinal data 151
Compliance to eXtreme Apprenticeship in a programming course: Performance, achievement emotions, and self-efficacy 151
Psicologia dell’educazione 151
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 142
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 137
Achievement Emotions Adjective List: Some data related to gender with Swiss secondary school students 137
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 137
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 134
Competenze trasversali nella scuola primaria e PrEmT 133
Emozioni di riuscita, TEC ed ERC: uno studio con bambini di scuola primaria 130
Achievement emotions in technology enhanced learning: Development and validation of self-report instruments in the italian context 129
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 124
Achievement emotions in elementary, middle, and high school: How do students feel about specific contexts in terms of settings and subject-domains? 122
Achievement emotions and peer acceptance get together in game design at school 122
Children’s emotions and quality of products in participatory game design 122
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 122
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 121
Obiettivi di riuscita nel contesto scolastico: dalla teoria classica alla teoria degli obiettivi multipli 120
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 120
Emotional competence in elementary years: Expressing, understanding, and regulating emotions 118
The Emotion Regulation Checklist Italian Translation Validation of parents and teacher versions 118
The challenge of learning to program: motivation and achievement emotions in an extreme apprenticeship experience 118
Comprensione e regolazione delle emozioni 118
Emozioni di riuscita e prove standardizzate in alunni di scuola primaria: dati preliminari su italiano e matematica 118
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 115
Disastro del Vajont: causalità nei racconti di alcuni sopravvissuti 114
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students 114
L'adozione dal punto di vista dei bambini: ruolo di età e coinvolgimento personale 113
The role of the cognitive style in improving the learning to program 112
Assessing primary and secondary students’ achievement goals for Italian and mathematics domains: The Italian version of the Achievement Goal Questionnaire-Revised (AGQ-R) 111
Stati di malessere e di benessere: cosa ne pensano i bambini? 109
The 3 X 2 achievement goal model for learning exam-relevant material: Links with emotions 106
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 106
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 105
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 105
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 104
Students’ expectations about interviewees’ and interviewers’ achievement emotions in job selection interviews 103
A research study on the relationships between student achievement goals, perception of contextual achievement goals and academic performance in Italian and Mathematics 102
The role of setting for university students’ achievement emotions 101
Aspettative degli studenti sul ruolo degli stati affettivi nei colloqui di selezione del personale 99
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 96
Negative events associated with physical and psychological suffering: how do children narrate them? 95
Impatto emotivo degli attentati terroristici (Parigi 2015 e Bruxelles 2016) su studenti universitari italiani 94
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 94
A second version of a pictorial instrument assessing achievement emotions in children and adults 93
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 93
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 93
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 93
Achievement emotions in job selection interviews: Interviewees’ and interviewers’ expectations 92
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 92
Emozioni, insegnamento e apprendimento 92
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions 91
Emozioni in parole: Un intervento sulla conoscenza delle emozioni di riuscita nella scuola secondaria di primo grado 91
Understanding coexistence of internal states in children and adults 91
Learning at school: Achievement goals and affect 90
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 90
Obiettivi di riuscita in italiano e matematica: relazione con senso di efficacia, valore del compito, ansia, piacevolezza e rendimento scolastico 89
Promuovere l’inclusione scolastica: un’esperienza di laboratorio con studenti di scienze della formazione primaria 89
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 89
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna 89
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 89
Racconto di eventi personali nei bambini: la struttura della narrazione varia con l'umore? 87
Posso sentirmi allo stesso tempo in due stati diversi? Comprensione della compresenza di stati di differente valenza e dominio in bambini di età prescolare e scolare 87
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality 86
Control and value appraisals, emotions, and online multiple-document comprehension in primary school 86
Categorizzazione di stimoli relativi a malessere e benessere in bambini di cinque e nove anni 85
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions 85
Well-being from primary to secondary school: Examining the School-Related Well-Being scale (SRW) with the Rasch model 84
Personal narratives about states of suffering and wellbeing: Children’s conceptualization in terms of physical and psychological domain 84
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students 84
Presentazione del volume “Psicologia dell’educazione” 84
Totale 18.649
Categoria #
all - tutte 69.484
article - articoli 17.149
book - libri 1.586
conference - conferenze 36.651
curatela - curatele 330
other - altro 611
patent - brevetti 275
selected - selezionate 0
volume - volumi 12.882
Totale 138.968


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.068 0 0 0 0 0 142 109 180 129 138 145 225
2020/20212.753 308 374 265 271 268 211 122 214 195 127 179 219
2021/20222.633 202 502 124 275 129 115 73 146 172 114 280 501
2022/20234.326 310 339 339 617 316 844 155 301 394 163 339 209
2023/20245.165 207 221 389 479 466 461 482 602 139 523 764 432
2024/20254.296 516 578 734 1.296 644 528 0 0 0 0 0 0
Totale 25.298