BURRO, Roberto
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 16.146
NA - Nord America 8.561
AS - Asia 8.218
SA - Sud America 1.304
AF - Africa 326
OC - Oceania 143
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 10
Totale 34.708
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.249
IT - Italia 5.563
RU - Federazione Russa 4.406
SG - Singapore 2.922
CN - Cina 2.150
GB - Regno Unito 1.968
BR - Brasile 1.003
FR - Francia 862
HK - Hong Kong 791
DE - Germania 662
IE - Irlanda 605
VN - Vietnam 595
SE - Svezia 508
FI - Finlandia 355
NL - Olanda 325
KR - Corea 244
ID - Indonesia 212
CA - Canada 202
TR - Turchia 183
IN - India 180
PH - Filippine 179
AU - Australia 116
JP - Giappone 114
BE - Belgio 110
ES - Italia 109
UA - Ucraina 104
AR - Argentina 90
PL - Polonia 86
AT - Austria 83
MX - Messico 79
MY - Malesia 79
IR - Iran 77
CY - Cipro 70
CH - Svizzera 67
BD - Bangladesh 66
RO - Romania 62
ZA - Sudafrica 57
TG - Togo 54
EG - Egitto 53
CO - Colombia 52
PK - Pakistan 50
CL - Cile 46
TW - Taiwan 44
EC - Ecuador 41
BJ - Benin 37
SA - Arabia Saudita 35
NO - Norvegia 34
GR - Grecia 33
IQ - Iraq 33
PS - Palestinian Territory 33
PT - Portogallo 32
IL - Israele 28
LT - Lituania 28
NZ - Nuova Zelanda 27
VE - Venezuela 25
AE - Emirati Arabi Uniti 20
PE - Perù 20
MA - Marocco 19
DK - Danimarca 18
KE - Kenya 18
UZ - Uzbekistan 17
CZ - Repubblica Ceca 16
NG - Nigeria 16
ET - Etiopia 15
HU - Ungheria 15
AL - Albania 14
TH - Thailandia 14
MK - Macedonia 13
EE - Estonia 12
PY - Paraguay 12
LV - Lettonia 11
TN - Tunisia 11
OM - Oman 10
BG - Bulgaria 8
DZ - Algeria 8
JO - Giordania 8
HR - Croazia 7
LK - Sri Lanka 7
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 7
TZ - Tanzania 7
AZ - Azerbaigian 6
CR - Costa Rica 6
DO - Repubblica Dominicana 6
GH - Ghana 6
GY - Guiana 6
KZ - Kazakistan 6
NP - Nepal 6
RS - Serbia 6
SY - Repubblica araba siriana 6
UY - Uruguay 6
AM - Armenia 5
BA - Bosnia-Erzegovina 5
EU - Europa 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
TT - Trinidad e Tobago 5
UG - Uganda 5
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 4
BH - Bahrain 4
JM - Giamaica 4
KG - Kirghizistan 4
Totale 34.647
Città #
Southend 1.557
Moscow 1.490
Singapore 1.409
Dallas 1.154
Chandler 1.067
Ashburn 864
Verona 685
Hong Kong 673
Dublin 590
Jacksonville 579
Milan 474
Rome 412
Beijing 377
Los Angeles 377
Ann Arbor 238
The Dalles 186
Ho Chi Minh City 184
Lawrence 178
Princeton 178
Houston 174
Woodbridge 154
Helsinki 145
New York 145
Wilmington 143
Nanjing 133
Jinan 131
Padova 125
Jakarta 118
Naples 118
Buffalo 114
Shenyang 105
Munich 104
São Paulo 93
Bologna 92
Turin 91
Palermo 90
Sindelfingen 89
Florence 88
Hanoi 87
Redondo Beach 86
Bari 79
Columbus 71
Tianjin 70
Tokyo 68
Dong Ket 65
Hebei 65
Council Bluffs 64
Santa Clara 64
Toronto 63
Catania 62
London 60
Frankfurt am Main 58
Boardman 56
Madrid 55
Lomé 54
Genoa 51
Brussels 48
Warsaw 48
Changsha 47
Venice 47
Montreal 45
Ningbo 45
Seattle 45
Brescia 44
Trieste 43
Zhengzhou 43
Hangzhou 41
Lappeenranta 41
Nanchang 41
Brooklyn 40
Guangzhou 40
Haikou 40
Turku 40
Kent 39
Chicago 38
Vienna 38
Cotonou 37
Redwood City 37
Amsterdam 35
Istanbul 34
Kuala Lumpur 33
Denver 32
Modena 32
Rio de Janeiro 32
Vicenza 32
Nuremberg 31
Perugia 31
Johannesburg 30
Orem 30
Padua 30
Sydney 30
Melbourne 29
Cairo 28
Famagusta 28
Nicosia 28
Seoul 28
Shanghai 28
Stockholm 28
Taizhou 28
Chennai 27
Totale 17.693
Nome #
Italian validation of the situational Brief Cope Scale (I-Brief Cope) 1.495
Higher education students' early perceptions of ChatGPT: Global survey data 683
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 522
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 495
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality 408
Sensazione e Percezione. Seconda edizione italiana condotta sulla sesta edizione inglese. A cura di Roberto Burro e Alberto Zani. 383
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 344
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 342
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 341
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 321
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 316
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 290
Attenzione condivisa e sviluppo del linguaggio: analisi delle traiettorie lessicali dai 12 ai 24 mesi 286
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 278
On the pleasures of the mind related to humor and insight problem solving. 268
The Walsh Family Resilience Questionnaire: the Italian version 262
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 258
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 258
Pensare per contrari nel compito 2-4-6 di Wason facilita l’assunzione di una strategia di falsificazione? 254
The link between personality and wine preferences 237
Experimental phenomenology: present and future 227
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 227
È più restorative un ambiente naturale o costruito? Uno studio sugli skyline urbani notturni 224
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 221
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 219
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 217
SFIDE: challenges towards synchronous interaction in e-learning 214
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 206
Contraries as an effective strategy in geometrical problem solving 203
Coping and emotions of global higher education students to the Ukraine war worldwide 198
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 193
La motivazione alla formazione professionale: Uno studio preliminare 190
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 190
Restorative Value of Nature and Skylines in Daylight and After Dark 189
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 187
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 183
Errore umano e sicurezza sul lavoro. Valutazione e riduzione del rischio 181
A prospective study in children: Pre- and post-surgery use of vitamin E in surgical incisions. 178
Can Contraries Prompt Intuition in Insight Problem Solving? 177
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 176
Children’s psychological representation of earthquakes: Analysis of written definitions and Rasch scaling 175
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 173
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 171
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 169
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 168
Personalità, strategie di regolazione delle emozioni ed emozioni all’università: Uno studio in Italia e nel Regno Unito 167
Using opposites to describe the wine tasting experience: Naive versus expert dimensions 166
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 166
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 164
A revised short version of the Depression Questionnaire (QD/R) 164
The role of the global properties of a natural scene in the judgment of restorativeness and aesthetic preference. 163
Atteggiamento verso il lavoro imprenditoriale e neolaureati in discipline umanistiche 162
Il test di orientamento motivazionale - Versione generale 160
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi 160
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 159
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) 159
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 159
Preparing children to cope with earthquakes: Building emotional competence 157
Un intervento per promuovere la competenza emotiva nella scuola secondaria di primo grado 157
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 156
A Rasch analysis of the School-Related Well-being (SRW) scale: Measuring well-being in the transition from primary to secondary school 156
Dalla conoscenza alla piattaforma: una sperimentazione sulla validità dei vincoli e funzioni per un apprendimento a distanza. 153
Contraries stimulate insight in spatial problem solving 153
The effects of modulating contrast in verbal irony as a cue for giftedness 153
DALLA CONOSCENZA ALLA PIATTAFORMA: UNA SPERIMENTAZIONE SULLA VALIDITà DI VINCOLI E FUNZIONI PER UN AMBIENTE DI APPRENDIMENTO A DISTANZA. 152
Lexical access and competition in bilingual children: The role of proficiency, literacy and structural similarity 150
L’ATTENZIONE DEL BAMBINO IN UN COMPITO DI WORD LEARNING E LO SVILUPPO LESSICALE: QUALE RELAZIONE? 150
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 150
Are opposites unidimensional? 149
I contrari come euristica nell’insight problem solving: processo consapevole o inconsapevole? 148
I contrari nel problem solving geometrico 147
Long-term intergenerational transmission of memories of the Vajont disaster 147
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions 147
Can emojis mean “Earthquake”? 146
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 146
Psychophysics of natural scenes: A comparison of measurement methods for useful integration 146
Thinking in opposites facilitates insight problem solving, especially if done in small groups 145
Nuovi sguardi sul vino: linguaggio e personalità 145
Children’s attention in a word learning interactive context with educators and vocabulary growth 145
Factors affecting the choices of adoption/non-adoption of future technologies during coronavirus pandemic 145
Traumatic effects of disasters and violent acts on youth 144
Dalla Personalità alla scelta del vino 144
Presentazione del volume “Psicologia dell’educazione” 144
Describing sensory experiences of wine tasting based on opposites: naïve versus expert dimensions 143
Development and Validation of the Robust - Pandemic Coping Scale (R-PCS) 143
Higher education students’ achievement emotions and their antecedents in e-learning amid COVID-19 pandemic: A multi-country survey 142
Big Five personality traits and coping strategies of Italian university students during the COVID-19 pandemic first wave 142
Are Opposites Unidimensional? 139
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 139
Contraries in insight problem solving: their role in Type 1 and Type 2 processes relating to representational change 138
Il contrario di un processo nell’immaginazione naive. 138
L'unidimensionalità dei contrari 137
La qualità della vita lavorativa degli insegnanti 136
Impatto emotivo degli attentati terroristici (Parigi 2015 e Bruxelles 2016) su studenti universitari italiani 136
"Try turning it upside-down!" Contraries facilitate insight in problem solving 136
Contraries in productive thinking 134
Vino e comunicazione, solo un terzo dei termini usati dagli esperti è capito dai non esperti 133
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign 131
Algoritmi per l'implementazione di un simple logistic model 130
An evidence-based training to enhance earthquake-related behavioural preparedness and emotional competence 127
Totale 21.045
Categoria #
all - tutte 108.057
article - articoli 41.821
book - libri 1.589
conference - conferenze 38.332
curatela - curatele 1.515
other - altro 9.155
patent - brevetti 429
selected - selezionate 0
volume - volumi 15.216
Totale 216.114


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021784 0 0 0 0 0 128 57 132 121 47 120 179
2021/20221.730 186 366 117 91 70 51 26 90 95 54 216 368
2022/20233.686 262 359 346 571 252 895 53 217 395 66 176 94
2023/20244.078 154 185 346 400 415 387 386 518 68 366 529 324
2024/20258.866 501 499 574 1.177 537 373 629 581 1.083 815 841 1.256
2025/202611.734 1.398 990 1.612 2.850 4.029 855 0 0 0 0 0 0
Totale 35.235