BURRO, Roberto
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.744
NA - Nord America 7.523
AS - Asia 6.652
SA - Sud America 979
AF - Africa 229
OC - Oceania 134
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 10
Totale 27.271
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.295
IT - Italia 5.225
SG - Singapore 2.240
GB - Regno Unito 1.853
CN - Cina 1.842
FR - Francia 822
BR - Brasile 789
HK - Hong Kong 761
RU - Federazione Russa 677
DE - Germania 628
IE - Irlanda 604
SE - Svezia 497
FI - Finlandia 345
NL - Olanda 303
VN - Vietnam 281
KR - Corea 237
ID - Indonesia 178
TR - Turchia 167
PH - Filippine 154
CA - Canada 150
IN - India 143
AU - Australia 110
BE - Belgio 109
UA - Ucraina 102
JP - Giappone 93
ES - Italia 90
MY - Malesia 75
AT - Austria 73
IR - Iran 72
PL - Polonia 61
RO - Romania 59
CH - Svizzera 58
MX - Messico 58
CY - Cipro 56
TG - Togo 54
AR - Argentina 46
BD - Bangladesh 44
PK - Pakistan 44
TW - Taiwan 44
CO - Colombia 41
ZA - Sudafrica 39
EG - Egitto 35
CL - Cile 34
GR - Grecia 33
NO - Norvegia 33
SA - Arabia Saudita 33
PT - Portogallo 32
PS - Palestinian Territory 29
IL - Israele 26
NZ - Nuova Zelanda 24
IQ - Iraq 22
EC - Ecuador 19
VE - Venezuela 19
DK - Danimarca 18
LT - Lituania 17
AE - Emirati Arabi Uniti 16
CZ - Repubblica Ceca 16
KE - Kenya 16
NG - Nigeria 16
PE - Perù 14
ET - Etiopia 13
HU - Ungheria 13
UZ - Uzbekistan 13
AL - Albania 12
EE - Estonia 12
MA - Marocco 12
TH - Thailandia 11
OM - Oman 9
JO - Giordania 8
LV - Lettonia 8
TN - Tunisia 8
HR - Croazia 7
LK - Sri Lanka 7
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 7
TZ - Tanzania 7
GH - Ghana 6
MK - Macedonia 6
SY - Repubblica araba siriana 6
AZ - Azerbaigian 5
BG - Bulgaria 5
DZ - Algeria 5
EU - Europa 5
GY - Guiana 5
KZ - Kazakistan 5
PY - Paraguay 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
TT - Trinidad e Tobago 5
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 4
AM - Armenia 4
CR - Costa Rica 4
KG - Kirghizistan 4
NP - Nepal 4
RS - Serbia 4
UY - Uruguay 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
BO - Bolivia 3
CM - Camerun 3
DO - Repubblica Dominicana 3
IS - Islanda 3
LU - Lussemburgo 3
Totale 27.227
Città #
Southend 1.557
Dallas 1.148
Singapore 1.076
Chandler 1.067
Hong Kong 663
Verona 662
Dublin 589
Jacksonville 579
Ashburn 557
Milan 433
Rome 374
Los Angeles 313
Beijing 311
Ann Arbor 238
Lawrence 178
Princeton 178
Houston 158
Woodbridge 154
Helsinki 144
Wilmington 143
Nanjing 133
Jinan 130
Padova 125
Jakarta 114
Munich 104
Shenyang 104
The Dalles 103
Buffalo 102
Naples 96
New York 93
Sindelfingen 89
Bologna 87
Florence 85
Turin 83
Palermo 82
Redondo Beach 71
Bari 70
Columbus 70
São Paulo 67
Dong Ket 65
Hebei 65
Council Bluffs 59
Ho Chi Minh City 59
Catania 57
Frankfurt am Main 57
Tianjin 56
Boardman 55
Madrid 55
Toronto 55
Lomé 54
Santa Clara 54
Tokyo 49
Brussels 48
Genoa 48
Changsha 46
Ningbo 45
Brescia 43
Trieste 43
Zhengzhou 43
Nanchang 41
Haikou 40
Hangzhou 40
Kent 39
Venice 39
Moscow 38
Turku 38
Redwood City 37
Seattle 37
Vienna 37
Lappeenranta 35
Guangzhou 34
Hanoi 34
Istanbul 34
Modena 32
Kuala Lumpur 31
Vicenza 31
Amsterdam 30
Nuremberg 30
Rio de Janeiro 29
Sydney 29
Warsaw 29
Perugia 28
Seoul 28
Taizhou 28
Brooklyn 27
Melbourne 27
Taiyuan 27
Central 26
Chicago 26
San Francisco 25
Shanghai 25
Fuzhou 24
Grenoble 24
Padua 23
Athens 22
Parma 22
Treviso 22
Elora 21
Famagusta 21
Liverpool 21
Totale 14.617
Nome #
Italian validation of the situational Brief Cope Scale (I-Brief Cope) 1.409
Higher education students' early perceptions of ChatGPT: Global survey data 545
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 469
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 446
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality 343
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 318
Sensazione e Percezione. Seconda edizione italiana condotta sulla sesta edizione inglese. A cura di Roberto Burro e Alberto Zani. 315
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 302
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 292
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 258
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 255
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 249
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 249
The Walsh Family Resilience Questionnaire: the Italian version 240
On the pleasures of the mind related to humor and insight problem solving. 238
Attenzione condivisa e sviluppo del linguaggio: analisi delle traiettorie lessicali dai 12 ai 24 mesi 236
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 231
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 229
Pensare per contrari nel compito 2-4-6 di Wason facilita l’assunzione di una strategia di falsificazione? 207
Experimental phenomenology: present and future 202
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 193
È più restorative un ambiente naturale o costruito? Uno studio sugli skyline urbani notturni 187
SFIDE: challenges towards synchronous interaction in e-learning 187
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 178
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 173
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 169
The link between personality and wine preferences 167
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 161
La motivazione alla formazione professionale: Uno studio preliminare 160
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 158
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 157
Restorative Value of Nature and Skylines in Daylight and After Dark 156
Contraries as an effective strategy in geometrical problem solving 154
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 149
Il test di orientamento motivazionale - Versione generale 148
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 148
Coping and emotions of global higher education students to the Ukraine war worldwide 147
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 147
Errore umano e sicurezza sul lavoro. Valutazione e riduzione del rischio 143
Can Contraries Prompt Intuition in Insight Problem Solving? 141
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 140
Children’s psychological representation of earthquakes: Analysis of written definitions and Rasch scaling 136
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 136
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 133
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 131
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 130
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 129
Un intervento per promuovere la competenza emotiva nella scuola secondaria di primo grado 128
Atteggiamento verso il lavoro imprenditoriale e neolaureati in discipline umanistiche 127
The effects of modulating contrast in verbal irony as a cue for giftedness 127
The role of the global properties of a natural scene in the judgment of restorativeness and aesthetic preference. 127
A prospective study in children: Pre- and post-surgery use of vitamin E in surgical incisions. 126
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 126
L'unidimensionalità dei contrari 125
A revised short version of the Depression Questionnaire (QD/R) 125
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 123
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 123
I contrari come euristica nell’insight problem solving: processo consapevole o inconsapevole? 121
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi 120
Dalla conoscenza alla piattaforma: una sperimentazione sulla validità dei vincoli e funzioni per un apprendimento a distanza. 119
Contraries stimulate insight in spatial problem solving 119
Impatto emotivo degli attentati terroristici (Parigi 2015 e Bruxelles 2016) su studenti universitari italiani 119
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 119
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 118
Traumatic effects of disasters and violent acts on youth 117
I contrari nel problem solving geometrico 117
Lexical access and competition in bilingual children: The role of proficiency, literacy and structural similarity 117
Using opposites to describe the wine tasting experience: Naive versus expert dimensions 116
A Rasch analysis of the School-Related Well-being (SRW) scale: Measuring well-being in the transition from primary to secondary school 116
Personalità, strategie di regolazione delle emozioni ed emozioni all’università: Uno studio in Italia e nel Regno Unito 114
Are opposites unidimensional? 114
Nuovi sguardi sul vino: linguaggio e personalità 113
Well-being from primary to secondary school: Examining the School-Related Well-Being scale (SRW) with the Rasch model 113
L'importanza dei contrari nel problem solving 113
Children’s attention in a word learning interactive context with educators and vocabulary growth 113
L’ATTENZIONE DEL BAMBINO IN UN COMPITO DI WORD LEARNING E LO SVILUPPO LESSICALE: QUALE RELAZIONE? 112
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions 111
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 110
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna 109
Long-term intergenerational transmission of memories of the Vajont disaster 109
Factors affecting the choices of adoption/non-adoption of future technologies during coronavirus pandemic 108
Presentazione del volume “Psicologia dell’educazione” 108
Introduzione alla Psicofisica 106
Il contrario di un processo nell’immaginazione naive. 106
Thinking in opposites facilitates insight problem solving, especially if done in small groups 105
Are Opposites Unidimensional? 104
La funzione dei contrari nell'insight problem solving in un contesto di gruppo 104
Impacts of the COVID-19 pandemic on the academic and emotional life of higher education students in Italy 104
DALLA CONOSCENZA ALLA PIATTAFORMA: UNA SPERIMENTAZIONE SULLA VALIDITà DI VINCOLI E FUNZIONI PER UN AMBIENTE DI APPRENDIMENTO A DISTANZA. 103
Can emojis mean “Earthquake”? 103
Higher education students’ achievement emotions and their antecedents in e-learning amid COVID-19 pandemic: A multi-country survey 103
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) 102
Interaction effects in bouncing ball 101
Development and Validation of the Robust - Pandemic Coping Scale (R-PCS) 101
Vino e comunicazione, solo un terzo dei termini usati dagli esperti è capito dai non esperti 100
Disastri, prevenzione ed emozioni: Le iniziative del Centro di Ricerca in Psicologia HEMOT 99
Algoritmi per l'implementazione di un simple logistic model 99
Contraries in productive thinking 99
Definitions of well-being and suffering: Secondary school and university students’ conceptualization in terms of physical and psychological domain 99
Pleasures of the Mind: What Makes Jokes and Insight Problems Enjoyable 99
Totale 17.150
Categoria #
all - tutte 93.991
article - articoli 36.570
book - libri 1.439
conference - conferenze 32.866
curatela - curatele 1.369
other - altro 7.935
patent - brevetti 362
selected - selezionate 0
volume - volumi 13.450
Totale 187.982


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.180 0 0 0 205 191 128 57 132 121 47 120 179
2021/20221.730 186 366 117 91 70 51 26 90 95 54 216 368
2022/20233.686 262 359 346 571 252 895 53 217 395 66 176 94
2023/20244.078 154 185 346 400 415 387 386 518 68 366 529 324
2024/20258.866 501 499 574 1.177 537 373 629 581 1.083 815 841 1.256
2025/20264.295 1.398 990 1.612 295 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 27.796