BURRO, Roberto
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.988
NA - Nord America 4.869
AS - Asia 2.378
OC - Oceania 45
AF - Africa 34
SA - Sud America 34
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 15.357
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.797
IT - Italia 3.126
GB - Regno Unito 1.671
CN - Cina 1.393
FR - Francia 653
IE - Irlanda 590
SE - Svezia 473
RU - Federazione Russa 433
SG - Singapore 406
DE - Germania 370
FI - Finlandia 249
VN - Vietnam 106
BE - Belgio 86
UA - Ucraina 86
TR - Turchia 70
HK - Hong Kong 68
CA - Canada 65
PH - Filippine 52
IN - India 43
JP - Giappone 40
AU - Australia 37
CH - Svizzera 35
KR - Corea 34
AT - Austria 32
IR - Iran 28
RO - Romania 28
NL - Olanda 26
CL - Cile 20
MY - Malesia 20
ID - Indonesia 19
TW - Taiwan 19
NO - Norvegia 17
PL - Polonia 17
ES - Italia 14
PK - Pakistan 14
DK - Danimarca 12
EG - Egitto 10
HU - Ungheria 10
BR - Brasile 9
ET - Etiopia 9
GR - Grecia 9
IL - Israele 9
PT - Portogallo 9
NZ - Nuova Zelanda 8
SA - Arabia Saudita 8
CZ - Repubblica Ceca 7
LT - Lituania 7
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 7
TH - Thailandia 7
BD - Bangladesh 6
MX - Messico 6
SY - Repubblica araba siriana 6
AL - Albania 5
EU - Europa 5
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 4
BG - Bulgaria 4
KG - Kirghizistan 4
LK - Sri Lanka 4
LV - Lettonia 4
RS - Serbia 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
SI - Slovenia 3
ZA - Sudafrica 3
AM - Armenia 2
AR - Argentina 2
CM - Camerun 2
GM - Gambi 2
HR - Croazia 2
IS - Islanda 2
KE - Kenya 2
KZ - Kazakistan 2
LB - Libano 2
MU - Mauritius 2
NG - Nigeria 2
PE - Perù 2
QA - Qatar 2
UG - Uganda 2
AZ - Azerbaigian 1
CO - Colombia 1
EE - Estonia 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LU - Lussemburgo 1
ME - Montenegro 1
MK - Macedonia 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 15.357
Città #
Southend 1.557
Chandler 1.067
Jacksonville 577
Dublin 576
Verona 506
Ashburn 428
Singapore 263
Beijing 248
Ann Arbor 238
Milan 223
Rome 180
Lawrence 178
Princeton 178
Los Angeles 169
Houston 154
Woodbridge 154
Wilmington 142
Nanjing 129
Jinan 127
Helsinki 113
Shenyang 100
Sindelfingen 89
Padova 76
Dong Ket 65
Hebei 65
Naples 57
New York 56
Bologna 55
Tianjin 52
Palermo 46
Ningbo 45
Bari 43
Brussels 43
Florence 43
Changsha 42
Zhengzhou 42
Nanchang 41
Haikou 39
Kent 39
Boardman 38
Hangzhou 38
Redwood City 37
Seattle 32
Genoa 30
Turin 30
Catania 29
Dallas 29
Taiyuan 27
Taizhou 27
Toronto 27
Central 25
Hong Kong 25
Trieste 25
Venice 24
Fuzhou 23
Guangzhou 23
Istanbul 22
Elora 21
Jiaxing 20
Parma 20
Perugia 20
Redmond 20
Columbus 19
Frankfurt am Main 19
Washington 19
Tokyo 18
Treviso 18
Vicenza 18
Lanzhou 17
Brescia 16
Prato 16
Seoul 16
Vienna 16
Fairfield 15
Falls Church 15
Lappeenranta 15
Oslo 15
Noida 14
Katy 13
Norwalk 13
Pisa 13
Cagliari 12
Cluj-Napoca 12
Messina 12
Moscow 12
Bolzano 11
Kuching 11
Sydney 11
Taipei 11
Chions 10
Isola della Scala 10
Liverpool 10
Salerno 10
Torino 10
Bellinzago Lombardo 9
Dongguan 9
Graz 9
Ixelles-Elsene 9
Pescara 9
San Francisco 9
Totale 9.358
Nome #
Italian validation of the situational Brief Cope Scale (I-Brief Cope) 497
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 283
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 248
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 237
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 235
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 217
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 190
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 185
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 179
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 174
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 172
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 172
SFIDE: challenges towards synchronous interaction in e-learning 157
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 153
È più restorative un ambiente naturale o costruito? Uno studio sugli skyline urbani notturni 148
Attenzione condivisa e sviluppo del linguaggio: analisi delle traiettorie lessicali dai 12 ai 24 mesi 145
The Walsh Family Resilience Questionnaire: the Italian version 139
Sensazione e Percezione. Seconda edizione italiana condotta sulla sesta edizione inglese. A cura di Roberto Burro e Alberto Zani. 137
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 134
La motivazione alla formazione professionale: Uno studio preliminare 127
Contraries as an effective strategy in geometrical problem solving 123
Il test di orientamento motivazionale - Versione generale 123
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 119
Errore umano e sicurezza sul lavoro. Valutazione e riduzione del rischio 113
Experimental phenomenology: present and future 112
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 112
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 111
On the pleasures of the mind related to humor and insight problem solving. 107
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 106
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 105
L'unidimensionalità dei contrari 103
The effects of modulating contrast in verbal irony as a cue for giftedness 103
Restorative Value of Nature and Skylines in Daylight and After Dark 102
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 102
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 102
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 99
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 97
L'importanza dei contrari nel problem solving 96
Dalla conoscenza alla piattaforma: una sperimentazione sulla validità dei vincoli e funzioni per un apprendimento a distanza. 94
Atteggiamento verso il lavoro imprenditoriale e neolaureati in discipline umanistiche 93
Can Contraries Prompt Intuition in Insight Problem Solving? 93
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 90
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 90
Contraries stimulate insight in spatial problem solving 88
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 88
I contrari nel problem solving geometrico 87
I contrari come euristica nell’insight problem solving: processo consapevole o inconsapevole? 87
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 87
Lexical access and competition in bilingual children: The role of proficiency, literacy and structural similarity 86
Children’s attention in a word learning interactive context with educators and vocabulary growth 86
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 86
L’ATTENZIONE DEL BAMBINO IN UN COMPITO DI WORD LEARNING E LO SVILUPPO LESSICALE: QUALE RELAZIONE? 85
Interaction effects in bouncing ball 84
Are opposites unidimensional? 84
Introduzione alla Psicofisica 83
DALLA CONOSCENZA ALLA PIATTAFORMA: UNA SPERIMENTAZIONE SULLA VALIDITà DI VINCOLI E FUNZIONI PER UN AMBIENTE DI APPRENDIMENTO A DISTANZA. 83
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna 83
La funzione dei contrari nell'insight problem solving in un contesto di gruppo 82
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 82
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 82
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 81
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 81
Using opposites to describe the wine tasting experience: Naive versus expert dimensions 80
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 80
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions 78
Misura ed utilizzo del valore etica quale criterio di valutazione 76
A prospective study in children: Pre- and post-surgery use of vitamin E in surgical incisions. 76
Pleasures of the Mind: What Makes Jokes and Insight Problems Enjoyable 76
Pensare per contrari nel compito 2-4-6 di Wason facilita l’assunzione di una strategia di falsificazione? 75
Are Opposites Unidimensional? 75
Contraries in productive thinking 75
Children’s psychological representation of earthquakes: Analysis of written definitions and Rasch scaling 75
Impacts of the COVID-19 pandemic on the academic and emotional life of higher education students in Italy 75
Well-being from primary to secondary school: Examining the School-Related Well-Being scale (SRW) with the Rasch model 74
From sounds of falling balls to their size 74
Modelli logisitici e tipologia di tutoraggio per l’elearning, 74
Qualitative features of rectilinear motion: what is perceived as “right”? 74
Impatto emotivo degli attentati terroristici (Parigi 2015 e Bruxelles 2016) su studenti universitari italiani 74
Impact sounds 73
Psicofisica per la misurazione 73
Doing the opposite to what another person is doing 71
Definitions of well-being and suffering: Secondary school and university students’ conceptualization in terms of physical and psychological domain 71
Describing sensory experiences of wine tasting based on opposites: naïve versus expert dimensions 71
Are certain and uncertain epistemic contraries? 70
A revised short version of the Depression Questionnaire (QD/R) 70
Etica ed imprenditoria: un approccio misurativo 69
Contraries in insight problem solving: their role in Type 1 and Type 2 processes relating to representational change 69
A Rasch analysis of the School-Related Well-being (SRW) scale: Measuring well-being in the transition from primary to secondary school 69
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 68
Algoritmi per l'implementazione di un simple logistic model 67
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi 67
Discorso sui residui 66
Lexical access and competition in bilingual children: The role of proficiency and the lexical similarity of the two languages 66
Processi cognitivi complessi 66
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) 65
The link between personality and wine preferences 64
A contrary-based heuristic in insight problem solving: the role of routine and non-routine processes 63
Negation and psychological dimensions 62
Identification of opposites and intermediates by eye and by hand 62
Long-term intergenerational transmission of memories of the Vajont disaster 61
Totale 10.623
Categoria #
all - tutte 53.917
article - articoli 21.241
book - libri 865
conference - conferenze 17.733
curatela - curatele 923
other - altro 4.407
patent - brevetti 241
selected - selezionate 0
volume - volumi 8.507
Totale 107.834


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020989 0 0 12 93 179 110 68 104 48 104 100 171
2020/20211.689 171 211 127 205 191 128 57 132 121 47 120 179
2021/20221.730 186 366 117 91 70 51 26 90 95 54 216 368
2022/20233.686 262 359 346 571 252 895 53 217 395 66 176 94
2023/20244.078 154 185 346 400 415 387 386 518 68 366 529 324
2024/20251.177 501 499 177 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 15.812