FLORIT, Elena
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 725
EU - Europa 705
AS - Asia 182
OC - Oceania 4
SA - Sud America 3
AF - Africa 2
Totale 1621
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 702
IT - Italia 245
CN - Cina 167
FR - Francia 139
GB - Regno Unito 100
IE - Irlanda 76
SE - Svezia 62
DE - Germania 25
CA - Canada 22
BE - Belgio 13
FI - Finlandia 10
RU - Federazione Russa 10
UA - Ucraina 10
VN - Vietnam 8
AT - Austria 6
IR - Iran 4
NL - Olanda 4
AU - Australia 3
CH - Svizzera 3
CL - Cile 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
BR - Brasile 1
JP - Giappone 1
KR - Corea 1
MA - Marocco 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
TH - Thailandia 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 1621
Città #
Chandler 314
Southend 81
Dublin 74
Verona 51
Lawrence 43
Princeton 43
Jacksonville 41
Ann Arbor 31
Wilmington 29
Jinan 28
Shenyang 20
Ashburn 19
Boardman 18
Nanjing 16
Toronto 15
Brussels 13
Chicago 13
Houston 13
Redmond 13
Lancaster 12
Beijing 11
Redwood City 11
Hebei 10
Bergamo 9
Ningbo 9
Rome 8
Guangzhou 7
Jiaxing 7
Nanchang 7
Norwalk 7
Strasbourg 7
Taiyuan 7
Zhengzhou 7
San Francisco 6
Taizhou 6
Vienna 6
Ascoli Piceno 5
Elora 5
Haikou 5
Hangzhou 5
Tianjin 5
Dong Ket 4
Lerici 4
Messina 4
Pietrasanta 4
Changsha 3
Fairfield 3
Falls Church 3
Florence 3
Fuzhou 3
Helsinki 3
Pradamano 3
Preganziol 3
San Mateo 3
Scafati 3
Woodbridge 3
Zollino 3
Albignasego 2
Andover 2
Bratislava 2
Cambridge 2
Castellanza 2
Chions 2
Cordovado 2
Fara Gera d'Adda 2
Frankfurt am Main 2
Kemerovo 2
Krimpen Aan Den Ijssel 2
Laurel 2
Lugano 2
Melbourne 2
Menlo Park 2
Milan 2
Monterotondo 2
Pieve di Soligo 2
Ronco all'Adige 2
San Benedetto del Tronto 2
Trento 2
Udine 2
Vigolo Vattaro 2
Yicheng 2
Auburn Hills 1
Bangkok 1
Bastia 1
Bellaria-Igea Marina 1
Benevento 1
Bockhorn 1
Bologna 1
Brescia 1
Buffalo 1
Canberra 1
Casalserugo 1
Dalian 1
Dallas 1
El Segundo 1
Frankfurt Am Main 1
Gauteng 1
Karlskrona 1
Kharkov 1
Kleve 1
Totale 1156
Nome #
Gestures and speech during shared book reading with preschoolers with specific language impairment 136
L’intervento con i genitori di bambini con disturbo specifico del linguaggio: sperimentazione e valutazione. 120
Improving the quality of parent-child shared book reading: An intervention program addressed to parents of preschoolers with specific language impairment 90
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 72
La relazione gesto-parola in bambini con disturbo specifico del linguaggio in situazioni di compito e di interazione spontanea 69
Impacts of a shared book reading intervention for Italian-speaking children with Developmental Language Disorder 53
Comprensione di testi digitali nella scuola primaria: Contributo di componenti cognitive, motivazionali, e di uso delle fonti 52
Control and value appraisals, emotions, and online multiple-document comprehension in primary school 51
Factors promoting learning with a web application on earthquake-related emotional preparedness in primary school 50
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) 46
Home Language Activities and Expressive Vocabulary of Toddlers from Low-SES Monolingual Families and Bilingual Immigrant Families 42
Comprensione di vocaboli, inferenza e testi in L2 di bambini prescolari bilingui simultanei: Il ruolo dell’esposizione linguistica e delle pratiche narrative 42
Effects of reading medium on the processing, comprehension, and calibration of adolescent readers 38
Fostering Broad Oral Language Skills in Preschoolers from Low SES Background 37
Bidirectional language influence in mother–child interaction and its effects on the communicative development of children with cochlear implants: A longitudinal study 36
The Role of Vocabulary Knowledge in the Responsiveness to a Training Targeting Inference Making and Listening Comprehension in Preschoolers 34
Alfabetizzazione bilingue: Lettura e comprensione del testo 34
Teoria della Mente e Comprensione di Testi Espositivi in Bambini di Scuola Primaria 33
Il Simple View of Reading in bambini che apprendono a leggere in italiano; evidenze a supporto e quesiti ancora aperti. 33
Comprensione di testi cartacei e digitali in bambini frequentanti la prima classe della scuola primaria 32
The Simple View of Reading: Is It Valid for Different Types of Alphabetic Orthographies? 31
Advanced theory of mind uniquely contributes to children's multiple-text comprehension 31
Theory of mind uniquely predicts multipletext comprehension in fourth and fifth graders 31
Boredom and online multiple-text comprehension in primary school: Mediational and moderating effects 31
Digital reading in young readers: Advantage or disadvantage for text comprehension? 30
The role of receptive vocabulary in listening comprehension of Italian-English bilinguals aged 5-7 years 30
Il linguaggio materno e quello del bambino con impianto cocleare si influenzano reciprocamente: uno studio longitudinale. 29
La coordinazione madre-bambino con impianto cocleare in interazione e il ruolo dell’esposizione alla musica. 29
Going beyond children's single-text comprehension: The role of fundamental and higher-level skills in 4th graders' multiple-document comprehension 28
Control and value appraisals and online multiple-text comprehension in primary school: The mediating role of boredom and the moderating role of word-reading fluency 28
Coordination between mother and child with cochlear implant in interaction and the role of music exposure. Contributo in simposio 27
First Graders’ Reading Text Comprehension from Paper and Screen: A Longitudinal Study on Precursors. 27
Alunni eccezionali 25
Complementary methods for assessing online processing of multiple sources 24
Comprensione di Testi letti su carta e schermo in Bambini di Classe Prima: Contributi longitudinali di Abilità Cognitive e Digitali. 24
The role of individual differences in sourcing: A systematic review. 23
Listening text comprehension in preschoolers: a longitudinal study on the role of semantic components 22
Digital and Printed Text Comprehension in First Graders: The role of Medium and Word Reading Skills 22
Sviluppo cognitivo e del linguaggio 21
Reading with the eyes and under the skin: Comprehending conflicting digital texts 20
Interazioni linguistiche al nido e sviluppo del vocabolario in bambini in condizioni svantaggiate 20
The Simple View of Reading in Italian beginner readers: Converging evidence and open debates on the role of the main components 19
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 19
Presentazione del volume “Psicologia dell’educazione” 15
An Intervention Program Based on the Syllabic Method for Enhancing Early Literacy in Preschool Children 10
Totale 1716
Categoria #
all - tutte 3901
article - articoli 1303
book - libri 0
conference - conferenze 2313
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 285
Totale 7802


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2017/201839 0000 00 1024 2030
2018/201963 16113 02 124 10716
2019/202072 13322 710 90 45710
2020/2021315 28223741 2918 136 25223143
2021/2022397 40371011 510 527 121195134
2022/2023719 6910596175 73189 120 0000
Totale 1716