FLORIT, Elena

FLORIT, Elena  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 44 (tempo di esecuzione: 0.023 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Advanced theory of mind uniquely contributes to children's multiple-text comprehension 1-gen-2020 Florit, E; De Carli, P; Giunti, G; Mason, L
Alfabetizzazione bilingue: Lettura e comprensione del testo 1-gen-2019 Florit, Elena; Levorato, Mariachiara
Alunni eccezionali 1-gen-2021 Roch, M.; Florit, E.
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 1-gen-2018 Raccanello, D.; Brondino, M.; Florit, &
Bidirectional language influence in mother–child interaction and its effects on the communicative development of children with cochlear implants: A longitudinal study 1-gen-2022 Persici, V.; Morelli, M.; Lavelli, M.; Florit, E.; Guerzoni, L.; Cuda, D.; Yoshinaga-Itano, C.; Majorano, M.
Boredom and online multiple-text comprehension in primary school: Mediational and moderating effects 1-gen-2019 Raccanello, D.; Florit, E.; Brondino, M.; Mason, L.
Complementary methods for assessing online processing of multiple sources 1-gen-2018 Mason, Lucia; Florit, Elena
Comprensione di testi cartacei e digitali in bambini frequentanti la prima classe della scuola primaria 1-gen-2020 Florit, Elena; De Carli, Pietro; Rosati, Giuseppe; Mason, Lucia
Comprensione di testi digitali nella scuola primaria: Contributo di componenti cognitive, motivazionali, e di uso delle fonti 1-gen-2018 Florit, E.; Rodà, A.; Brondino, M.; Raccanello, &
Comprensione di Testi letti su carta e schermo in Bambini di Classe Prima: Contributi longitudinali di Abilità Cognitive e Digitali. 1-gen-2021 Florit, E.; Domenicale, S.; Mason, L.
Comprensione di vocaboli, inferenza e testi in L2 di bambini prescolari bilingui simultanei: Il ruolo dell’esposizione linguistica e delle pratiche narrative 1-gen-2018 Dicataldo, Raffaele; Florit, Elena; Roch, Maja
Control and value appraisals and online multiple-text comprehension in primary school: The mediating role of boredom and the moderating role of word-reading fluency 1-gen-2021 Raccanello, Daniela; Florit, Elena; Brondino, Margherita; Rodà, Antonio; Mason, Lucia
Control and value appraisals, emotions, and online multiple-document comprehension in primary school 1-gen-2018 Florit, E.; Raccanello, D.; Brondino, M.; Mason, L.
Coordination between mother and child with cochlear implant in interaction and the role of music exposure. Contributo in simposio 1-gen-2022 Persici, V.; Guerzoni, L.; Cuda, D.; Florit, E.; Majorano, M.
Digital and Printed Text Comprehension in First Graders: The role of Medium and Word Reading Skills 1-gen-2021 Florit, E.; Mason, L.; De Carli, P.
Digital reading in young readers: Advantage or disadvantage for text comprehension? 1-gen-2019 Florit, Elena; Rosati, Giuseppe; Mason, Lucia
Effects of reading medium on the processing, comprehension, and calibration of adolescent readers 1-gen-2022 Ronconi, Angelica; Veronesi, Valentina; Mason, Lucia; Manzione, Lucia; Florit, Elena; Anmarkrud, Øistein; Bråten, Ivar
Factors promoting learning with a web application on earthquake-related emotional preparedness in primary school 1-gen-2020 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Florit, E.; Burro, R.
First Graders’ Reading Text Comprehension from Paper and Screen: A Longitudinal Study on Precursors. 1-gen-2021 Florit, E.; Domenicale, S.; Mason, L.
Fostering Broad Oral Language Skills in Preschoolers from Low SES Background 1-gen-2020 Dicataldo, R; Florit, E; Roch, M