FLORIT, Elena

FLORIT, Elena  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 38 (tempo di esecuzione: 0.032 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 1-gen-2022 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R.
AN ONLINE PARENT-CHILD MUSIC PROGRAM COULD SUPPORT LANGUAGE ACQUISITION IN TODDLERS WITH COCHLEAR IMPLANTS: PRELIMINARY FINDINGS ON VOCABULARY AND GESTURES 1-gen-2024 Santangelo, Michela; Guerzoni, Letizia; Cuda, Domenico; Florit, Elena; Majorano, Marinella
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 1-gen-2018 Raccanello, D.; Brondino, M.; Florit, &
Boredom and online multiple-text comprehension in primary school: Mediational and moderating effects 1-gen-2019 Raccanello, D.; Florit, E.; Brondino, M.; Mason, L.
Canadian preschooler’s trajectories of screen use and their association with executive functioning at age 5. 1-gen-2024 Fitzpatrick, Caroline; Florit, Elena; Mason, Lucia
Children’s reading comprehension in a digital age 1-gen-2024 Florit, Elena; Segers, Eliane
Child’s temperament, caregivers’ stress, and child’s emotional-regulatory functioning in daycare centers. 1-gen-2022 Bastianello, T.; Musso, P.; Zusi, C.; Silletti, F.; Florit, E.; Maffeis, C.; Lavelli, M.
Comprensione di testi cartacei e digitali in bambini frequentanti la prima classe della scuola primaria 1-gen-2020 Florit, Elena; De Carli, Pietro; Rosati, Giuseppe; Mason, Lucia
Comprensione di testi digitali nella scuola primaria: Contributo di componenti cognitive, motivazionali, e di uso delle fonti 1-gen-2018 Florit, E.; Rodà, A.; Brondino, M.; Raccanello, &
Comprensione di Testi letti su carta e schermo in Bambini di Classe Prima: Contributi longitudinali di Abilità Cognitive e Digitali. 1-gen-2021 Florit, E.; Domenicale, S.; Mason, L.
Comprensione di vocaboli, inferenza e testi in L2 di bambini prescolari bilingui simultanei: Il ruolo dell’esposizione linguistica e delle pratiche narrative 1-gen-2018 Dicataldo, Raffaele; Florit, Elena; Roch, Maja
Control and value appraisals, emotions, and online multiple-document comprehension in primary school 1-gen-2018 Florit, E.; Raccanello, D.; Brondino, M.; Mason, L.
Coordination between mother and child with cochlear implant in interaction and the role of music exposure. Contributo in simposio 1-gen-2022 Persici, V.; Guerzoni, L.; Cuda, D.; Florit, E.; Majorano, M.
Digital and Printed Text Comprehension in First Graders: The role of Medium and Word Reading Skills 1-gen-2021 Florit, E.; Mason, L.; De Carli, P.
Digital reading in young readers: Advantage or disadvantage for text comprehension? 1-gen-2019 Florit, Elena; Rosati, Giuseppe; Mason, Lucia
Discussion of the Symposium: Cognitive, linguistic and emotional-relational processes in bilingual children and monolingual peers: Recent research results (Chairs: Vettori Giulia, Bigozzi Lucia - University of Florence, Italy) 1-gen-2022 Florit, E.
Discussion of the symposium: Raising awareness about online readers’ awareness: Digital and reading competence in multiple-text contexts (Invited Symposium AIP; Chair: Tarchi Christian, University of Florence, Italy) 1-gen-2023 Florit, E.
First Graders’ Reading Text Comprehension from Paper and Screen: A Longitudinal Study on Precursors. 1-gen-2021 Florit, E.; Domenicale, S.; Mason, L.
Il linguaggio materno e quello del bambino con impianto cocleare si influenzano reciprocamente: uno studio longitudinale. 1-gen-2021 Persici, V.; Lavelli, M.; Florit, E.; Guerzoni, L.; Cuda, D.; Yoshinaga-Itano, C.; Majorano, M.
Il Simple View of Reading in bambini che apprendono a leggere in italiano; evidenze a supporto e quesiti ancora aperti. 1-gen-2019 Florit, Elena; Roch, Maja; Dicataldo, Raffaele