VICENTINI, GIADA
VICENTINI, GIADA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch
2019-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Loderer, K.; Burro, R.
Competenze trasversali nella scuola primaria e PrEmT
2021-01-01 Dal Corso, E.; Vicentini, G.; Raccanello, D.
Conclusione
2021-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study
2021-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
Digital skills, self-efficacy and emotions: Impact of Covid-19 on Italian university students
2021-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
Gestione delle emozioni e terremoti
2021-01-01 Barnaba, V.; Rocca, E.; Vicentini, G.; Raccanello, D.
HEMOT®, Helmet for EMOTions: A web application for children on earthquake-related emotional prevention
2020-01-01 Vicentini, G.; Brondino, M.; Burro, R.; Raccanello, D.
Impacts of the COVID-19 pandemic on the academic and emotional life of higher education students in Italy
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
Le unità del training PrEmT
2021-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.
Natura dei terremoti e comportamenti di sicurezza
2021-01-01 Agostini, L.; Condomitti, A.; Fingolo, M.; Vicentini, G.
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background
2019-01-01 Solitro, U.; Pasini, M.; Brondino, M.; Raccanello, D.; Vicentini, Giada; Burro, R.
Prefazione
2021-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
PrEmT – Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria: Il training
2021-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti
2020-01-01 Raccanello, D.; Trifiletti, E.; Vicentini, G.; Branchini, E.; Burro, R.
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Brondino, M.; Burro, R.
Tecnologia e programmi di prevenzione
2021-01-01 Vicentini, Giada
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability
2019-01-01 Raccanello, D.; Brondino, M.; Pasini, M.; Landuzzi, M. G.; Scarpanti, Diego; Vicentini, G.; Massaro, M.; Burro, R.
Un modello teorico per la prevenzione emotiva
2021-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni
2019-01-01 Vicentini, G.; Rocca, Emmanuela; Barnaba, Veronica; dal corso, Erminia; Burro, R.; Raccanello, D.