VICENTINI, GIADA

VICENTINI, GIADA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 33 (tempo di esecuzione: 0.009 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality 1-gen-2024 Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D.
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 1-gen-2022 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R.
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Stockinger, K.; Burro, R.
Achievement emotions in adolescence: Relations with Big Five personality traits in males and females 1-gen-2024 Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D.
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
An evidence-based training to enhance earthquake-related behavioural preparedness and emotional competence 1-gen-2022 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; &, ; Burro, R.
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 1-gen-2020 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions 1-gen-2019 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Brondino, M.; Burro, R.; Landuzzi, M. G.; Pasini, M.
Coping and emotions during the Ukraine war: A multi-country survey among higher education students indirectly exposed to the conflict 1-gen-2024 Raccanello, D.; Burro, R.; Aristovnik, A.; Ravšelj, D.; Umek, L.; Vicentini, G.; Hall, R.; Buizza, C.; Buzdar, M.; Chatterjee, S.; Cucari, N.; Dobrowolska, B.; Ferreira-Oliveira, A.; França, T.; Ghilardi, A.; Inasius, F.; Kar, S.; Karampelas, K.; Kuzyshyn, A.; Lazăr, F.; Machin-Mastromatteo, J.; Malliarou, M.; Marques, B.; Méndez, Prado; S., Mollica; C., Obadić; A., Olaniyan; O., Rodrigues; A., Sbravati; G., Vasić; A., Zamfir; A., &; Tomaževič, N.
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 1-gen-2020 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Burro, R.
COVID-19 and university students: Development of the Robust – Pandemic Coping Scale (R-PCS) 1-gen-2023 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Burro, R.
Disastri naturali e strategie di coping: Una meta-analisi su bambini e adolescenti 1-gen-2019 Brondino, M.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Vicentini, G.
Disastri, prevenzione ed emozioni: Le iniziative del Centro di Ricerca in Psicologia HEMOT 1-gen-2024 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rizzolo, R.; Burro, R.
Domande aperte: un valore aggiunto? Uno studio nel contesto di un’analisi del clima di sicurezza in azienda 1-gen-2016 Vicentini, G.; Brondino, M.; Pasini, M.
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi 1-gen-2021 Raccanello, D.; Balbontín-Alvarado, R.; Bezerra, D. d. S.; Burro, R.; Cheraghi, M.; Dobrowolska, B.; Fagbamigbe, A. F.; Fari, s. M. E.; França, T.; González-Fernández, B.; Hall, R.; Inasius, F.; Kar, S. K.; Keržič, D.; Lazányi, K.; Lazăr, F.; Machin-Mastromatteo, J. D.; Marôco, J.; Marques, B. P.; Mejía-Rodríguez, O.; Méndez Prado, S. M.; Mishra, A.; Mollica, C.; Navarro Jiménez, S. G.; Obadić, A.; Rashid, M. M. u.; Ravšelj, D.; Tatalović Vorkapić, S.; Tomaževič, N.; Uleanya, C.; Umek, L.; Vicentini, G.; Yorulmaz, Ö.; Zamfir, RALUCA GEORGIANA; A., -M.; Aristovnik, A.
Improving emotional competence in early adolescence: A school-based intervention 1-gen-2024 Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) 1-gen-2019 Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Florit, E.; Burro, R.; Raccanello, D.
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 1-gen-2021 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
METACOGNITIVE KNOWLEDGE AND CLASS LEVEL DIFFERENCES IN A MULTIMEDIA READING TASK: THE PANDHEMOT APP 1-gen-2022 Vicentini, Giada; Raccanello, Daniela; Rocca, Emmanuela; Burro, Roberto
Open-ended questions in organizational surveys: some considerations from a Safety Climate research. 1-gen-2017 Vicentini, Giada; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita; Bazzoli, Andrea