VICENTINI, GIADA
VICENTINI, GIADA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality
2024-01-01 Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D.
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions
2022-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R.
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school
2022-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Stockinger, K.; Burro, R.
Achievement emotions in adolescence: Relations with Big Five personality traits in males and females
2024-01-01 Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D.
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign
2022-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
An evidence-based training to enhance earthquake-related behavioural preparedness and emotional competence
2022-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; &, ; Burro, R.
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti
2020-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions
2019-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Brondino, M.; Burro, R.; Landuzzi, M. G.; Pasini, M.
Coping and emotions during the Ukraine war: A multi-country survey among higher education students indirectly exposed to the conflict
2024-01-01 Raccanello, D.; Burro, R.; Aristovnik, A.; Ravšelj, D.; Umek, L.; Vicentini, G.; Hall, R.; Buizza, C.; Buzdar, M.; Chatterjee, S.; Cucari, N.; Dobrowolska, B.; Ferreira-Oliveira, A.; França, T.; Ghilardi, A.; Inasius, F.; Kar, S.; Karampelas, K.; Kuzyshyn, A.; Lazăr, F.; Machin-Mastromatteo, J.; Malliarou, M.; Marques, B.; Méndez, Prado; S., Mollica; C., Obadić; A., Olaniyan; O., Rodrigues; A., Sbravati; G., Vasić; A., Zamfir; A., &; Tomaževič, N.
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Burro, R.
COVID-19 and university students: Development of the Robust – Pandemic Coping Scale (R-PCS)
2023-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Burro, R.
Disastri naturali e strategie di coping: Una meta-analisi su bambini e adolescenti
2019-01-01 Brondino, M.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Vicentini, G.
Disastri, prevenzione ed emozioni: Le iniziative del Centro di Ricerca in Psicologia HEMOT
2024-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rizzolo, R.; Burro, R.
Domande aperte: un valore aggiunto? Uno studio nel contesto di un’analisi del clima di sicurezza in azienda
2016-01-01 Vicentini, G.; Brondino, M.; Pasini, M.
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi
2021-01-01 Raccanello, D.; Balbontín-Alvarado, R.; Bezerra, D. d. S.; Burro, R.; Cheraghi, M.; Dobrowolska, B.; Fagbamigbe, A. F.; Fari, s. M. E.; França, T.; González-Fernández, B.; Hall, R.; Inasius, F.; Kar, S. K.; Keržič, D.; Lazányi, K.; Lazăr, F.; Machin-Mastromatteo, J. D.; Marôco, J.; Marques, B. P.; Mejía-Rodríguez, O.; Méndez Prado, S. M.; Mishra, A.; Mollica, C.; Navarro Jiménez, S. G.; Obadić, A.; Rashid, M. M. u.; Ravšelj, D.; Tatalović Vorkapić, S.; Tomaževič, N.; Uleanya, C.; Umek, L.; Vicentini, G.; Yorulmaz, Ö.; Zamfir, RALUCA GEORGIANA; A., -M.; Aristovnik, A.
Improving emotional competence in early adolescence: A school-based intervention
2024-01-01 Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT)
2019-01-01 Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Florit, E.; Burro, R.; Raccanello, D.
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita
2021-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
METACOGNITIVE KNOWLEDGE AND CLASS LEVEL DIFFERENCES IN A MULTIMEDIA READING TASK: THE PANDHEMOT APP
2022-01-01 Vicentini, Giada; Raccanello, Daniela; Rocca, Emmanuela; Burro, Roberto
Open-ended questions in organizational surveys: some considerations from a Safety Climate research.
2017-01-01 Vicentini, Giada; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita; Bazzoli, Andrea
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality | 1-gen-2024 | Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D. | |
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions | 1-gen-2022 | Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R. | |
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school | 1-gen-2022 | Raccanello, D.; Vicentini, G.; Stockinger, K.; Burro, R. | |
Achievement emotions in adolescence: Relations with Big Five personality traits in males and females | 1-gen-2024 | Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D. | |
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign | 1-gen-2022 | Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R. | |
An evidence-based training to enhance earthquake-related behavioural preparedness and emotional competence | 1-gen-2022 | Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; &, ; Burro, R. | |
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti | 1-gen-2020 | Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R. | |
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions | 1-gen-2019 | Vicentini, G.; Raccanello, D.; Brondino, M.; Burro, R.; Landuzzi, M. G.; Pasini, M. | |
Coping and emotions during the Ukraine war: A multi-country survey among higher education students indirectly exposed to the conflict | 1-gen-2024 | Raccanello, D.; Burro, R.; Aristovnik, A.; Ravšelj, D.; Umek, L.; Vicentini, G.; Hall, R.; Buizza, C.; Buzdar, M.; Chatterjee, S.; Cucari, N.; Dobrowolska, B.; Ferreira-Oliveira, A.; França, T.; Ghilardi, A.; Inasius, F.; Kar, S.; Karampelas, K.; Kuzyshyn, A.; Lazăr, F.; Machin-Mastromatteo, J.; Malliarou, M.; Marques, B.; Méndez, Prado; S., Mollica; C., Obadić; A., Olaniyan; O., Rodrigues; A., Sbravati; G., Vasić; A., Zamfir; A., &; Tomaževič, N. | |
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia | 1-gen-2020 | Raccanello, D.; Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Burro, R. | |
COVID-19 and university students: Development of the Robust – Pandemic Coping Scale (R-PCS) | 1-gen-2023 | Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Burro, R. | |
Disastri naturali e strategie di coping: Una meta-analisi su bambini e adolescenti | 1-gen-2019 | Brondino, M.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Vicentini, G. | |
Disastri, prevenzione ed emozioni: Le iniziative del Centro di Ricerca in Psicologia HEMOT | 1-gen-2024 | Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rizzolo, R.; Burro, R. | |
Domande aperte: un valore aggiunto? Uno studio nel contesto di un’analisi del clima di sicurezza in azienda | 1-gen-2016 | Vicentini, G.; Brondino, M.; Pasini, M. | |
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi | 1-gen-2021 | Raccanello, D.; Balbontín-Alvarado, R.; Bezerra, D. d. S.; Burro, R.; Cheraghi, M.; Dobrowolska, B.; Fagbamigbe, A. F.; Fari, s. M. E.; França, T.; González-Fernández, B.; Hall, R.; Inasius, F.; Kar, S. K.; Keržič, D.; Lazányi, K.; Lazăr, F.; Machin-Mastromatteo, J. D.; Marôco, J.; Marques, B. P.; Mejía-Rodríguez, O.; Méndez Prado, S. M.; Mishra, A.; Mollica, C.; Navarro Jiménez, S. G.; Obadić, A.; Rashid, M. M. u.; Ravšelj, D.; Tatalović Vorkapić, S.; Tomaževič, N.; Uleanya, C.; Umek, L.; Vicentini, G.; Yorulmaz, Ö.; Zamfir, RALUCA GEORGIANA; A., -M.; Aristovnik, A. | |
Improving emotional competence in early adolescence: A school-based intervention | 1-gen-2024 | Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D | |
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) | 1-gen-2019 | Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Florit, E.; Burro, R.; Raccanello, D. | |
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita | 1-gen-2021 | Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R. | |
METACOGNITIVE KNOWLEDGE AND CLASS LEVEL DIFFERENCES IN A MULTIMEDIA READING TASK: THE PANDHEMOT APP | 1-gen-2022 | Vicentini, Giada; Raccanello, Daniela; Rocca, Emmanuela; Burro, Roberto | |
Open-ended questions in organizational surveys: some considerations from a Safety Climate research. | 1-gen-2017 | Vicentini, Giada; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita; Bazzoli, Andrea |