BEVILACQUA, Alessia Maria Aurora

BEVILACQUA, Alessia Maria Aurora  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 50 (tempo di esecuzione: 0.048 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
An application of team-based learning in medical education in the age of covid-19: a digital experience. 1-gen-2021 Mortari, L.; Bevilacqua, A.; Silva, R.; Borzellino, G.
Come nasce un Teaching and Learning Center: un narrative case 1-gen-2021 Mortari, L.; Silva, R.; Bevilacqua, A.; Pizzato, F. A.
COPING WITH EDUCATIONAL EMERGENCIES. A RESEARCH-EDUCATION PROJECT WITH TEACHERS IN ITALY 1-gen-2017 Agosti, Alberto; Bevilacqua, Alessia
COVID-19: What Have We Learned From Italy’s Education System Lockdown? 1-gen-2020 Girelli, Claudio; Bevilacqua, Alessia; Acquaro, Daniela
Dal curare al prendersi cura. La valenza pedagogica delle medical humanities. Per un’impostazione pedagogica finalizzata ad azioni di cura e all’ottimizzazione delle risorse nei contesti socio-sanitari 1-gen-2011 Bevilacqua, Alessia Maria Aurora
Dar voce alla scuola trentina, impegnata a sostenere gli alunni che "da soli non ce la fanno": presentazione di una ricerca esplorativa 1-gen-2017 Girelli, Claudio; Bevilacqua, Alessia Maria Aurora
Didattica in emergenza durante la pandemia Covid-19. Uno sguardo all’esperienza locale e nazionale degli insegnanti 1-gen-2020 Lucisano, P.; Girelli, C.; Bevilacqua, A.; Virdia, S.
Editoriale. Prevenire il fallimento educativo e la dispersione scolastica 1-gen-2018 Girelli, C; Bevilacqua, A; Arici, M; Pisanu, F.
THE EMPOWERMENT OF THE STUDENTS’ REFLECTIVE COMPETENCE THROUGH THE ADOPTION OF THE FLIPPED LEARNING APPROACH 1-gen-2018 Bevilacqua, Alessia
Experiencing the flipped learning approach in higher education: quanti-qualitative analysis of students’ perceptions 1-gen-2017 Bevilacqua, Alessia Maria Aurora
Flipped classroom in ambito universitario. Promuovere la didattica attiva nelle classi numerose 1-gen-2020 Mortari, L.; Bevilacqua, A. M. A.; Silva, R.
The Flipped Learning approach: quantitative research on the perception of Italian teachers 1-gen-2019 Bevilacqua, Alessia Maria Aurora; Santiago Campión, Raúl
Flipped learning in ambito universitario. Presupposti e indicazioni pedagogico-didattici tra implementazione e ricerca 1-gen-2018 Bevilacqua, Alessia
Flipped Learning in ambito universitario: promuovere la didattica attiva nelle classi numerose 1-gen-2020 Mortari, L.; Bevilacqua, A.; Silva, R.
How service learning can be a way to promote civic responsibility 1-gen-2021 Mortari, L.; Silva, R.; Bevilacqua, A.
Improve the quality of a course intertwining teaching, learning, and research. The faculty development program “A jump into quality” 1-gen-2021 Mortari, Luigina; Bevilacqua, Alessia; Silva, Roberta
The inclusion of students with educational fragilities: presenting a quanti-qualitative explorative research 1-gen-2017 Girelli, Claudio; Bevilacqua, Alessia Maria Aurora
Innovate teaching practices to cope with educational fragilities. How can flipped learning help teachers to reach every student, in every class, every day 1-gen-2017 Bevilacqua, Alessia; Bergmann, Jon
Investigating Medical Humanities. A comparative overview of the Italian and British approaches. 1-gen-2012 Bevilacqua, Alessia Maria Aurora
L'analisi delle pratiche discorsive come strumento a servizio dell'innovazione didattica nella Higher Education: un'esperienza nella legal education 1-gen-2021 Mortari, Luigina; Bevilacqua, Alessia; Silva, Roberta; Pizzato, Fedra Alessandra