BARNABA, VERONICA

BARNABA, VERONICA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 20 (tempo di esecuzione: 0.209 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 1-gen-2022 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R.
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 1-gen-2021 Raccanello, D.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Vicentini, G.; Hall, R.; Burro, R.
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 1-gen-2019 Raccanello, D.; Barnaba, V.; Burro, R.
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 1-gen-2020 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Coping strategies and psychological maladjustment/adjustment: A meta-analytic approach with children and adolescents exposed to natural disasters 1-gen-2023 Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Vicentini, G.; Hall, R.; Brondino, M.
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 1-gen-2020 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Burro, R.
Dalla Personalità alla scelta del vino 1-gen-2021 Barnaba, Veronica; Branchini, Erika; Capitani, Elena; Fermani, Arianna; Paradis, Carita; Bianchi, Ivana; Burro, Roberto
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 1-gen-2021 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 1-gen-2020 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Development and Validation of the Robust - Pandemic Coping Scale (R-PCS) 1-gen-2021 Burro, Roberto; Vicentini, Giada; Rocca, Emmanuela; Barnaba, Veronica; Hall, Rob; Raccanello, Daniela
Disastri naturali e strategie di coping: Una meta-analisi su bambini e adolescenti 1-gen-2019 Brondino, M.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Vicentini, G.
Gestione delle emozioni e terremoti 1-gen-2021 Barnaba, V.; Rocca, E.; Vicentini, G.; Raccanello, D.
Is there an association between consumers’ personality traits and the sensory characteristics they look for in wine? 1-gen-2023 Burro, Roberto; Branchini, Erika; Capitani, Elena; Barnaba, Veronica; Fermani, Arianna; Paradis, Carita; Bianchi, Ivana
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) 1-gen-2019 Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Florit, E.; Burro, R.; Raccanello, D.
Non experts’ understanding of terms frequently used by experts to describe the sensory properties of wine: An investigation based on opposites 1-gen-2021 Bianchi, Ivana; Branchini, Erika; Torquati, Stefania; Fermani, Arianna; Capitani, Elena; Barnaba, Veronica; Savardi, Ugo; Burro, Roberto
Nuovi sguardi sul vino: linguaggio e personalità 1-gen-2022 Burro, R.; Savardi, U.; Bianchi, I.; Fermani, A.; Branchini, E.; Torquati, S.; Capitani, E.; Barnaba, V.; Troung, H.
The link between personality and wine preferences 1-gen-2022 Burro, R.; Barnaba, V.; Capitani, E.; Branchini, E.; Fermani, A.; Paradis, C.; Bianchi, I.
The way in which non-experts understand wine descriptors 1-gen-2021 Branchini, Erika; Bianchi, Ivana; Torquati, Stefania; Fermani, Arianna; Capitani, Elena; Barnaba, Veronica; Savardi, Ugo; Burro, Roberto
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 1-gen-2019 Vicentini, G.; Rocca, Emmanuela; Barnaba, Veronica; dal corso, Erminia; Burro, R.; Raccanello, D.