Sfoglia per Autore
Domande aperte: un valore aggiunto? Uno studio nel contesto di un’analisi del clima di sicurezza in azienda
2016-01-01 Vicentini, G.; Brondino, M.; Pasini, M.
Open-ended questions in organizational surveys: some considerations from a Safety Climate research.
2017-01-01 Vicentini, Giada; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita; Bazzoli, Andrea
Research about socially constructed phenomenon in the workplace: The value of open-ended questions
2017-01-01 Vicentini, G.; Pasini, M.; Brondino, M.; Bazzoli, A.; Psychology Measurement Laboratory, Applied
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT)
2019-01-01 Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Florit, E.; Burro, R.; Raccanello, D.
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions
2019-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Brondino, M.; Burro, R.; Landuzzi, M. G.; Pasini, M.
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni
2019-01-01 Vicentini, G.; Rocca, Emmanuela; Barnaba, Veronica; dal corso, Erminia; Burro, R.; Raccanello, D.
Disastri naturali e strategie di coping: Una meta-analisi su bambini e adolescenti
2019-01-01 Brondino, M.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Vicentini, G.
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch
2019-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Loderer, K.; Burro, R.
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background
2019-01-01 Solitro, U.; Pasini, M.; Brondino, M.; Raccanello, D.; Vicentini, Giada; Burro, R.
Children’s psychological representation of earthquakes: Analysis of written definitions and Rasch scaling
2019-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, Roberto
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability
2019-01-01 Raccanello, D.; Brondino, M.; Pasini, M.; Landuzzi, M. G.; Scarpanti, Diego; Vicentini, G.; Massaro, M.; Burro, R.
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti
2020-01-01 Raccanello, D.; Trifiletti, E.; Vicentini, G.; Branchini, E.; Burro, R.
Impacts of the COVID-19 pandemic on the academic and emotional life of higher education students in Italy
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti
2020-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Burro, R.
HEMOT®, Helmet for EMOTions: A web application for children on earthquake-related emotional prevention
2020-01-01 Vicentini, G.; Brondino, M.; Burro, R.; Raccanello, D.
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Brondino, M.; Burro, R.
Factors promoting learning with a web application on earthquake-related emotional preparedness in primary school
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Florit, E.; Burro, R.
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Prefazione
2021-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Burro, R.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile