ROCCA, EMMANUELA
ROCCA, EMMANUELA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions
2022-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R.
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign
2022-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
An evidence-based training to enhance earthquake-related behavioural preparedness and emotional competence
2022-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; &, ; Burro, R.
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti
2020-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia
2020-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Burro, R.
COVID-19 and university students: Development of the Robust – Pandemic Coping Scale (R-PCS)
2023-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Burro, R.
Disaster-related coping strategies: A meta-analysis on children
2019-01-01 Raccanello, D.; Rocca, E.; Brondino, M.
Disastri naturali e strategie di coping: Una meta-analisi su bambini e adolescenti
2019-01-01 Brondino, M.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Vicentini, G.
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT)
2019-01-01 Vicentini, G.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Florit, E.; Burro, R.; Raccanello, D.
METACOGNITIVE KNOWLEDGE AND CLASS LEVEL DIFFERENCES IN A MULTIMEDIA READING TASK: THE PANDHEMOT APP
2022-01-01 Vicentini, Giada; Raccanello, Daniela; Rocca, Emmanuela; Burro, Roberto
PandHEMOT project: A secondary analysis of the meaning of health
2022-01-01 Lonardi, C.; Carradore, M.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Burro, R.; Raccanello, D.
PANDHEMOT: AN EVIDENCE-BASED TRAINING TO INCREASE CHILDREN AND ADOLESCENTS’ KNOWLEDGE ON PANDEMICS AND EMOTIONS
2022-01-01 Raccanello, Daniela; Vicentini, Giada; Rocca, Emmanuela; Burro, Roberto
PandHEMOT®: An App for Children and Adolescents to Foster Pandemic-Related Emotional Competence
2023-01-01 Vicentini, Giada; Raccanello, Daniela; Rocca, Emmanuela; Burro, Roberto
Preliminary data on PandHEMOT: An evidence-based web-application to promote children and adolescents’ resilience during pandemics
2022-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Lonardi, C.; Carradore, M.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
Stakeholders and experts’ opinion for developing a web-application for children and adolescents during pandemics
2022-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Lonardi, C.; Carradore, M.; Rocca, E.; Burro, R.
Un intervento per promuovere la competenza emotiva nella scuola secondaria di primo grado
2023-01-01 Vicentini, G.; Burro, R.; Rocca, E.; Raccanello, D.
Un training evidence-based con lettura digitale: Apprendere nel progetto “Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria” (PrEmT)
2021-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Burro, R.