DE BERNARDI, Bianca

DE BERNARDI, Bianca  

Mostra records
Risultati 1 - 16 di 16 (tempo di esecuzione: 0.016 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 1-gen-2012 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 1-gen-2011 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Assessing text generation in expressive writing difficulties 1-gen-2010 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Pasini, Margherita
Emozioni di riuscita: uno studio qualitativo con studenti di scuola primaria e secondaria 1-gen-2014 Raccanello, Daniela; Hall, R.; DE BERNARDI, Bianca
La generazione linguistica del testo nelle difficoltà di espressione scritta 1-gen-2009 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Poeta, F.; Pasini, Margherita
La percezione di auto-efficacia per i compiti di scrittura e lettura di buoni e cattivi scrittori e lettori 1-gen-2006 B., Arfe'; DE BERNARDI, Bianca; F., Poeta
Learning at school: Achievement goals and affect 1-gen-2007 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Prestazione scolastica in italiano e matematica: ruolo degli obiettivi di riuscita personali, degli insegnanti e dei genitori 1-gen-2010 Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita; DE BERNARDI, Bianca
Relationships between achievement goal profiles, motivational and affective dimensions in different level students in Italian and Mathematics 1-gen-2010 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Role of interest and prior knowledge in the production of written arguments 1-gen-1999 DE BERNARDI, Bianca; Antolini, E.
Self-efficacy beliefs for reading and writing: effects of grade level and achievement level 1-gen-2007 Arfe', Barbara; DE BERNARDI, Bianca; F., Poeta
Students’, teachers’ and parents’ achievement goals in Italian and Mathematics 1-gen-2010 DE BERNARDI, Bianca; Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita
Sviluppo delle abilità di trascrizione in bambini di lingua Italiana: Efficacia di training ortografici diversi 1-gen-2008 Arfè, B.; DE BERNARDI, Bianca; Pasini, Margherita; Poeta, F.
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions 1-gen-2014 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; DE BERNARDI, Bianca
The role of phonological, lexical and grammatical skills in learning to spell words 1-gen-2008 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Poeta, F.; Pasini, Margherita
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students 1-gen-2012 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca