DE BERNARDI, Bianca
DE BERNARDI, Bianca
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders
2012-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters
2011-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Assessing text generation in expressive writing difficulties
2010-01-01 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Pasini, Margherita
Emozioni di riuscita: uno studio qualitativo con studenti di scuola primaria e secondaria
2014-01-01 Raccanello, Daniela; Hall, R.; DE BERNARDI, Bianca
La generazione linguistica del testo nelle difficoltà di espressione scritta
2009-01-01 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Poeta, F.; Pasini, Margherita
La percezione di auto-efficacia per i compiti di scrittura e lettura di buoni e cattivi scrittori e lettori
2006-01-01 B., Arfe'; DE BERNARDI, Bianca; F., Poeta
Learning at school: Achievement goals and affect
2007-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Prestazione scolastica in italiano e matematica: ruolo degli obiettivi di riuscita personali, degli insegnanti e dei genitori
2010-01-01 Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita; DE BERNARDI, Bianca
Relationships between achievement goal profiles, motivational and affective dimensions in different level students in Italian and Mathematics
2010-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Role of interest and prior knowledge in the production of written arguments
1999-01-01 DE BERNARDI, Bianca; Antolini, E.
Self-efficacy beliefs for reading and writing: effects of grade level and achievement level
2007-01-01 Arfe', Barbara; DE BERNARDI, Bianca; F., Poeta
Students’, teachers’ and parents’ achievement goals in Italian and Mathematics
2010-01-01 DE BERNARDI, Bianca; Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita
Sviluppo delle abilità di trascrizione in bambini di lingua Italiana: Efficacia di training ortografici diversi
2008-01-01 Arfè, B.; DE BERNARDI, Bianca; Pasini, Margherita; Poeta, F.
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions
2014-01-01 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; DE BERNARDI, Bianca
The role of phonological, lexical and grammatical skills in learning to spell words
2008-01-01 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Poeta, F.; Pasini, Margherita
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students
2012-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca