RACCANELLO, Daniela

RACCANELLO, Daniela  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 109 (tempo di esecuzione: 0.019 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
"Feeling bad" and "feeling good": how do children differentiate them? 1-gen-2005 Raccanello, Daniela; C., Gobbo
A second version of a pictorial instrument assessing achievement emotions in children and adults 1-gen-2014 Raccanello, Daniela; Bianchetti, C.; Carantani, N.; Galazzini, E.; Ghiro, M.; Soldà, S.
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 1-gen-2022 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R.
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 1-gen-2012 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Stockinger, K.; Burro, R.
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 1-gen-2011 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement emotions in job selection interviews: Interviewees’ and interviewers’ expectations 1-gen-2014 Raccanello, Daniela
Achievement goal patterns: Relationships with self-efficacy, persistence, causal attribution and affect in a sample of Italian students 1-gen-2008 B., DE BERNARDI; Raccanello, Daniela
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students 1-gen-2015 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 1-gen-2019 Raccanello, D.; Barnaba, V.; Burro, R.
An evidence-based training to enhance earthquake-related behavioural preparedness and emotional competence 1-gen-2022 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; &, ; Burro, R.
An intervention fostering abilities to regulate achievement emotions with secondary school students 1-gen-2017 Raccanello, Daniela
An intervention program promoting abilities to recognize and use psychological lexicon on achievement emotions with secondary school students 1-gen-2016 Raccanello, Daniela; Ferronato, M.
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 1-gen-2016 Burro, Roberto; Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 1-gen-2017 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela; Burro, Roberto
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 1-gen-2018 Raccanello, D.; Brondino, M.; Florit, &
Apprendere in italiano e matematica: relazione tra obiettivi di riuscita, variabili motivazionali e affettive 1-gen-2008 Raccanello, Daniela; B., DE BERNARDI
Aspettative degli studenti sul ruolo degli stati affettivi nei colloqui di selezione del personale 1-gen-2007 Raccanello, Daniela
Aspetti psicologici nella rappresentazione dei bambini di malessere e benessere 1-gen-2005 Raccanello, Daniela; C., Gobbo