RACCANELLO, Daniela

RACCANELLO, Daniela  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 101 (tempo di esecuzione: 0.041 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
The 3 X 2 achievement goal model for learning exam-relevant material: Links with emotions 1-gen-2013 Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita
“3 X 2 Achievement Goal Questionnaire”: uno studio esplorativo con studenti italiani 1-gen-2013 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; Pasini, Margherita
A second version of a pictorial instrument assessing achievement emotions in children and adults 1-gen-2014 Raccanello, Daniela; Bianchetti, C.; Carantani, N.; Galazzini, E.; Ghiro, M.; Soldà, S.
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders 1-gen-2012 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Stockinger, K.; Burro, R.
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters 1-gen-2011 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement emotions in job selection interviews: Interviewees’ and interviewers’ expectations 1-gen-2014 Raccanello, Daniela
Achievement goal patterns: Relationships with self-efficacy, persistence, causal attribution and affect in a sample of Italian students 1-gen-2008 B., DE BERNARDI; Raccanello, Daniela
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students 1-gen-2012 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students 1-gen-2015 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 1-gen-2019 Raccanello, D.; Barnaba, V.; Burro, R.
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 1-gen-2017 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela; Burro, Roberto
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 1-gen-2018 Raccanello, D.; Brondino, M.; Florit, &
Apprendere in italiano e matematica: relazione tra obiettivi di riuscita, variabili motivazionali e affettive 1-gen-2008 Raccanello, Daniela; B., DE BERNARDI
Aspettative degli studenti sul ruolo degli stati affettivi nei colloqui di selezione del personale 1-gen-2007 Raccanello, Daniela
Aspetti psicologici nella rappresentazione dei bambini di malessere e benessere 1-gen-2005 Raccanello, Daniela; C., Gobbo
Attenzione condivisa e qualità dell’interazione nella lettura congiunta con bambini con disturbo specifico di linguaggio 1-gen-2013 Lavelli, Manuela; Raccanello, Daniela
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 1-gen-2019 Raccanello, D.; Trifiletti, E.; Branchini, E.; Loderer, K.; Burro, R.
Bicultural identity integration and well-being among bicultural children: A longitudinal study 1-gen-2021 Faccini, M.; Shamloo, S. E.; Raccanello, D.; Dusi, P.; Trifiletti, E.