BRONDINO, Margherita

BRONDINO, Margherita  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 123 (tempo di esecuzione: 0.026 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A "light" application of Blended Extreme Apprenticeship in teaching Programming to Students of Mathematics 1-gen-2016 Solitro, Ugo; Zorzi, Margherita; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
A multilevel mediational model applied to a daily diary study on work-family balance 1-gen-2022 Lo Presti, Alessandro; Landolfi, Alfonso; Molino, Monica; Brondino, Margherita
A Preliminary Investigation on Computational Abilities in Secondary School 1-gen-2017 Solitro, Ugo; Pasini, Margherita; DE GRADI, Debora; Brondino, Margherita
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students 1-gen-2015 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela
Acute physiological and psychological responses to exercise in indoor and outdoor environments in built and natural surroundings 1-gen-2023 Fornasiero, A.; Mancini, L.; Laezza, L.; Vacondio, M.; Brondino, M.; De Dominicis, S.; Pasini, M.; Schena, F.; Pellegrini, B.
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 1-gen-2016 Burro, Roberto; Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 1-gen-2017 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela; Burro, Roberto
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria 1-gen-2018 Raccanello, D.; Brondino, M.; Florit, &
Assessing quality of working life in academia 1-gen-2020 Brondino, Margherita; Depolo, Marco; Ingusci, Emanuela; Loera, Barbara; Pace, Francesco; Pasini, Margherita; Spagnoli, Paola
Boredom and online multiple-text comprehension in primary school: Mediational and moderating effects 1-gen-2019 Raccanello, D.; Florit, E.; Brondino, M.; Mason, L.
Can a brief immersion into a virtual natural environment change positively our mood? 1-gen-2019 Menardo, E.; Brondino, M.; Pasini, M.
Challenge, hindrance, and control: An analysis of primary and secondary appraisals’ role in the job insecurity-outcomes relationships 1-gen-2020 Bazzoli, Andrea; Brondino, Margherita; De Witte, Hans; Pasini, Margherita; Probst, Tahira
CHALLENGING/HINDERING DEMANDS AND NEGATIVE PSYCHOLOGICAL/HEALTH OUTCOMES ON UNIVERSITY PROFESSORS AND RESEARCHERS: A SCOPING REVIEW AND PRELIMINARY RESULTS OF A META-ANALYSIS 1-gen-2022 Capone, Vicenza; Spagnoli, Paola; Brondino, Margherita; Giancaspro, Marialuisa; Pace, Francesco; Platania, Silvia
Ciò che s’usa non fa scusa! Uso cross-culturale di questionari, una riflessione sul gap tra pratiche in uso e adeguate tecniche psicometriche di validazione. 1-gen-2023 Menardo, Elisa; Brondino, Margherita
Clima di sicurezza di gruppo e performance di sicurezza: un SEM multilivello 1-gen-2013 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita
Cognitive abilities and performance: The moderating role of undergraduates’ achievement emotions 1-gen-2015 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; Pasini, Margherita
Comparing Perceived Restorativeness in Natural and Urban Environment: A Meta-Analysis 1-gen-2018 Menardo, Elisa; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
Comprensione di testi digitali nella scuola primaria: Contributo di componenti cognitive, motivazionali, e di uso delle fonti 1-gen-2018 Florit, E.; Rodà, A.; Brondino, M.; Raccanello, &
Comprensione e regolazione delle emozioni 1-gen-2015 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; De Stasio, S.; Sala, M. N.; Molina, P.
Connectedness to Built Environment as well as to Nature? First step in developing the Connectedness to Built Environment Scale 1-gen-2021 Pasini, Margherita; Nasar, Jack; Brondino, Margherita