BRONDINO, Margherita
BRONDINO, Margherita
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE
A "light" application of Blended Extreme Apprenticeship in teaching Programming to Students of Mathematics
2016-01-01 Solitro, Ugo; Zorzi, Margherita; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
A multilevel mediational model applied to a daily diary study on work-family balance
2022-01-01 Lo Presti, Alessandro; Landolfi, Alfonso; Molino, Monica; Brondino, Margherita
A Preliminary Investigation on Computational Abilities in Secondary School
2017-01-01 Solitro, Ugo; Pasini, Margherita; DE GRADI, Debora; Brondino, Margherita
Achievement goals and achievement emotions: Preliminary longitudinal data on university students
2015-01-01 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela
Acute physiological and psychological responses to exercise in indoor and outdoor environments in built and natural surroundings
2023-01-01 Fornasiero, A.; Mancini, L.; Laezza, L.; Vacondio, M.; Brondino, M.; De Dominicis, S.; Pasini, M.; Schena, F.; Pellegrini, B.
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R
2016-01-01 Burro, Roberto; Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA)
2017-01-01 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela; Burro, Roberto
Antecedenti motivazionali, emozioni di riuscita e comprensione di testi multipli online in studenti di scuola primaria
2018-01-01 Raccanello, D.; Brondino, M.; Florit, &
Assessing quality of working life in academia
2020-01-01 Brondino, Margherita; Depolo, Marco; Ingusci, Emanuela; Loera, Barbara; Pace, Francesco; Pasini, Margherita; Spagnoli, Paola
Boredom and online multiple-text comprehension in primary school: Mediational and moderating effects
2019-01-01 Raccanello, D.; Florit, E.; Brondino, M.; Mason, L.
Can a brief immersion into a virtual natural environment change positively our mood?
2019-01-01 Menardo, E.; Brondino, M.; Pasini, M.
Challenge, hindrance, and control: An analysis of primary and secondary appraisals’ role in the job insecurity-outcomes relationships
2020-01-01 Bazzoli, Andrea; Brondino, Margherita; De Witte, Hans; Pasini, Margherita; Probst, Tahira
CHALLENGING/HINDERING DEMANDS AND NEGATIVE PSYCHOLOGICAL/HEALTH OUTCOMES ON UNIVERSITY PROFESSORS AND RESEARCHERS: A SCOPING REVIEW AND PRELIMINARY RESULTS OF A META-ANALYSIS
2022-01-01 Capone, Vicenza; Spagnoli, Paola; Brondino, Margherita; Giancaspro, Marialuisa; Pace, Francesco; Platania, Silvia
Ciò che s’usa non fa scusa! Uso cross-culturale di questionari, una riflessione sul gap tra pratiche in uso e adeguate tecniche psicometriche di validazione.
2023-01-01 Menardo, Elisa; Brondino, Margherita
Clima di sicurezza di gruppo e performance di sicurezza: un SEM multilivello
2013-01-01 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita
Cognitive abilities and performance: The moderating role of undergraduates’ achievement emotions
2015-01-01 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; Pasini, Margherita
Comparing Perceived Restorativeness in Natural and Urban Environment: A Meta-Analysis
2018-01-01 Menardo, Elisa; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
Comprensione di testi digitali nella scuola primaria: Contributo di componenti cognitive, motivazionali, e di uso delle fonti
2018-01-01 Florit, E.; Rodà, A.; Brondino, M.; Raccanello, &
Comprensione e regolazione delle emozioni
2015-01-01 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; De Stasio, S.; Sala, M. N.; Molina, P.
Connectedness to Built Environment as well as to Nature? First step in developing the Connectedness to Built Environment Scale
2021-01-01 Pasini, Margherita; Nasar, Jack; Brondino, Margherita