MORTARI, Luigina

MORTARI, Luigina  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 120 (tempo di esecuzione: 0.058 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
[The covid-19 emergency in the words of the nurses] 1-gen-2020 Ambrosi, Elisa; Canzan, Federica; Di Giulio, Paola; Mortari, Luigina; Palese, Alvisa; Tognoni, Gianni; Saiani, Luisa
[The quality of life as perceived by older people. Results of a phenomenological study] 1-gen-2018 Grosso, Silvia; Ambrosi, Elisa; Benagli, Carla; Mortari, Luigina; Canzan, Federica
A case of Service Learning and Research Engagement in pre-service teachers’ education 1-gen-2019 Mortari, L.; Silva, R.; Ubbiali, M.
A Thoughtful Reflection on the Life of the Mind 1-gen-2006 Mortari, Luigina
Affective Responses and Personal Flourishing 1-gen-2013 Mortari, Luigina; Valbusa, Federica
Alle radici della cura 1-gen-2013 Mortari, Luigina
An application of team-based learning in medical education in the age of covid-19: a digital experience. 1-gen-2021 Mortari, L.; Bevilacqua, A.; Silva, R.; Borzellino, G.
Analyzing How Discursive Practices Affect Physicians’ Decision-Making Processes: A Phenomenological-Based Qualitative Study in Critical Care Contexts 1-gen-2017 Mortari, L.; Silva, R.
Aver cura della vita della mente 1-gen-2009 Mortari, Luigina
Aver cura per educare 1-gen-2007 Mortari, Luigina
Beyond neutrality: Professionals’ responses to clients’ indirect complaints in a Therapeutic, Community for people with a diagnosis of mental illness 1-gen-2013 M., Pino; Mortari, Luigina
Caring in process: A 3-year qualitative longitudinal study of nursing students 1-gen-2021 Ambrosi, Elisa; Canzan, Federica; Mortari, Luigina; Brugnolli, Anna; Mezzalira, Elisabetta; Saiani, Luisa; Heilemann, MarySue V
Cercare il rigore metodologico per una ricerca pedagogica scientifi camente fondata 1-gen-2010 Mortari, Luigina
Children’s Ethical Thinking: The “Melarete” Project 1-gen-2017 Mortari, Luigina; Ubbiali, Marco; Valbusa, Federica
Community Service Learning: An Ethical Proposal for Teacher Education 1-gen-2017 Mortari, Luigina; Ubbiali, Marco
Conoscere se stessi per aver cura di sé 1-gen-2008 Mortari, Luigina
Cura e virtù: una filosofia dell’educazione all’etica 1-gen-2020 Mortari, Luigina; Valbusa, Federica
Developing a new questionnaire to measure nurse caring behaviours: a mixed method study 1-gen-2018 Ambrosi, Elisa; Canzan, Federica; Zenere, Alessandra; Grassi, Mario; Tardivo, Stefano; Mortari, Luigina; Saiani, Luisa; Zanolin, Maria Elisabetta
Discorsi di cura. Diari riflessivi per un vocabolario etico 1-gen-2019 Mortari, Luigina; Ubbiali, Marco
Discursive practices and decision-making in ICUs – Phenomenological research in ICUs 1-gen-2015 Mortari, Luigina; Silva, Roberta