BURRO, Roberto
BURRO, Roberto
DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE
"Try turning it upside-down!" Contraries facilitate insight in problem solving
2017-01-01 Branchini, Erika; Bianchi, Ivana; Burro, Roberto; Capitani, Elena; Savardi, Ugo
A che punto siamo con le ricerche sui contrari?
2023-01-01 Bianchi, I.; Burro, R.; Branchini, E.; Capitani, E.
A contrary-based heuristic in insight problem solving: the role of routine and non-routine processes
2018-01-01 Branchini, Erika; Bianchi, Ivana; Burro, Roberto; Capitani, Elena; Savardi, Ugo
A training on emotional competence with adolescents: Efficacy and role of personality
2024-01-01 Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D.
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions
2022-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R.
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school
2022-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Stockinger, K.; Burro, R.
Achievement emotions in adolescence: Relations with Big Five personality traits in males and females
2024-01-01 Vicentini, G.; Burro, R.; Raccanello, D.
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign
2022-01-01 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes
2019-01-01 Raccanello, D.; Barnaba, V.; Burro, R.
An evidence-based training to enhance earthquake-related behavioural preparedness and emotional competence
2022-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Burro, R.
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R
2016-01-01 Burro, Roberto; Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA)
2017-01-01 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela; Burro, Roberto
Are opposites unidimensional?
2007-01-01 Burro, Roberto; Savardi, Ugo; Bianchi, Ivana
Atteggiamento verso il lavoro imprenditoriale e neolaureati in discipline umanistiche
2006-01-01 Cubico, Serena; Favretto, Giuseppe; Burro, Roberto
Attenzione condivisa e sviluppo del linguaggio: analisi delle traiettorie lessicali dai 12 ai 24 mesi
2018-01-01 Bastianello, Tamara; Burro, Roberto; Majorano, Marinella
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento
2019-01-01 Raccanello, D.; Trifiletti, E.; Branchini, E.; Loderer, K.; Burro, R.
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti
2020-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna
2016-01-01 Raccanello, Daniela; Burro, Roberto; Cappello, M.; Caprara, D.; Cavazza, P.; Mazzola, F.
Comprensione da parte dei non esperti dei termini frequentemente utilizzati dagli esperti per descrivere proprietà sensoriali del vino: un'indagine basata sui contrari
2023-01-01 Burro, R.; Branchini, E.; Capitani, E.; Bianchi, I.
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions
2019-01-01 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Brondino, M.; Burro, R.; Landuzzi, M. G.; Pasini, M.