BURRO, Roberto

BURRO, Roberto  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 75 (tempo di esecuzione: 0.013 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
"Try turning it upside-down!" Contraries facilitate insight in problem solving 1-gen-2017 Branchini, Erika; Bianchi, Ivana; Burro, Roberto; Capitani, Elena; Savardi, Ugo
A che punto siamo con le ricerche sui contrari? 1-gen-2023 Bianchi, I.; Burro, R.; Branchini, E.; Capitani, E.
A contrary-based heuristic in insight problem solving: the role of routine and non-routine processes 1-gen-2018 Branchini, Erika; Bianchi, Ivana; Burro, Roberto; Capitani, Elena; Savardi, Ugo
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 1-gen-2022 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Florit, E.; Barnaba, V.; Rocca, E.; Dal Corso, E.; Burro, R.
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Stockinger, K.; Burro, R.
Addressing adults to support children and adolescents to cope with pandemic-related emotions: A public communication campaign 1-gen-2022 Raccanello, D.; Vicentini, G.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; &, ; Burro, R.
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 1-gen-2019 Raccanello, D.; Barnaba, V.; Burro, R.
An evidence-based training to enhance earthquake-related behavioural preparedness and emotional competence 1-gen-2022 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; &, ; Burro, R.
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 1-gen-2016 Burro, Roberto; Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita; Brondino, Margherita
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 1-gen-2017 Brondino, Margherita; Pasini, Margherita; Raccanello, Daniela; Burro, Roberto
Are opposites unidimensional? 1-gen-2007 Burro, Roberto; Savardi, Ugo; Bianchi, Ivana
Atteggiamento verso il lavoro imprenditoriale e neolaureati in discipline umanistiche 1-gen-2006 Cubico, Serena; Favretto, Giuseppe; Burro, Roberto
Attenzione condivisa e sviluppo del linguaggio: analisi delle traiettorie lessicali dai 12 ai 24 mesi 1-gen-2018 Bastianello, Tamara; Burro, Roberto; Majorano, Marinella
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 1-gen-2019 Raccanello, D.; Trifiletti, E.; Branchini, E.; Loderer, K.; Burro, R.
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 1-gen-2020 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Rocca, E.; Barnaba, V.; Hall, R.; Burro, R.
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna 1-gen-2016 Raccanello, Daniela; Burro, Roberto; Cappello, M.; Caprara, D.; Cavazza, P.; Mazzola, F.
Comprensione da parte dei non esperti dei termini frequentemente utilizzati dagli esperti per descrivere proprietà sensoriali del vino: un'indagine basata sui contrari 1-gen-2023 Burro, R.; Branchini, E.; Capitani, E.; Bianchi, I.
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions 1-gen-2019 Vicentini, G.; Raccanello, D.; Brondino, M.; Burro, R.; Landuzzi, M. G.; Pasini, M.
Contraries in insight problem solving: their role in Type 1 and Type 2 processes relating to representational change 1-gen-2018 Branchini, Erika; Bianchi, Ivana; Burro, Roberto; Capitani, Elena; Savardi, Ugo
Contraries stimulate insight in spatial problem solving 1-gen-2016 Branchini, Erika; Bianchi, Ivana; Burro, Roberto; Capitani, Elena; Savardi, Ugo