Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 21 a 40 di 50
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Disentangling sequential from hierarchical learning in Artificial Grammar Learning: Evidence from a modified Simon Task 1-gen-2020 Vender, Maria; Krivochen, Diego Gabriel; Compostella, Arianna; Phillips, Beth; Delfitto, Denis; Saddy, Douglas
Phonological Processing and Nonword Repetition: A Critical Tool for the Identification of Dyslexia in Bilingualism 1-gen-2020 Melloni, Chiara; Vender, Maria
Il cervello bilingue 1-gen-2020 Garraffa, Maria; Sorace, Antonella; Vender, Maria
L’apprendimento della lettura nei bambini con italiano L2 1-gen-2020 Vender, Maria; Guasti, MARIA TERESA
Che lingue conosic, ascolti, parli? Una ricerca sugli usi linguistici dei bambini plurilingui. 1-gen-2020 Arici, Maria; Cordin, Patrizia; Masiero, Giovanna; Vender, Maria; Virdia, Simone
INVESTIGATING THE COMPUTATION OF SCALAR IMPLICATURES IN ITALIAN CHILDREN WITH DYSLEXIA: THE ROLE OF QUANTIFIER PROPERTIES 1-gen-2020 Vender, M; Lavarini, M; Delfitto, D
How do bilingual dyslexic and typically developing children perform in nonword repetition? Evidence from a study on Italian L2 children 1-gen-2020 Vender, Maria; Delfitto, Denis; Melloni, Chiara
Supporting Bilingualism in Vulnerable Populations 1-gen-2021 Vender, Maria; Vernice, Mirta; Sorace, Antonella
An inquiry into language uses of bilingual primary school children 1-gen-2021 Cordin, Patrizia; Vender, Maria
Indici di bilinguismo e abilità di scrittura e lettura in italiano. Un'indagine nelle scuole primarie trentine. 1-gen-2021 Cordin, Patrizia; Vender, Maria; Virdia, Simone
A Technology for Assisting Literacy Development in Adults with Dyslexia and Illiterate Second Language Learners 1-gen-2021 Cristani, Matteo; Maso, Serena Dal; Piccinin, Sabrina; Tomazzoli, Claudio; Vedovato, Marco; Vender, Maria
Object relatives with postverbal subject in Italian-speaking children and adults: The role of encyclopedic knowledge in detecting sentence ambiguity 1-gen-2021 Tagliani, Marta; Vender, Maria; Melloni, Chiara
Inflectional Morphology: Evidence for an Advantage of Bilingualism in Dyslexia 1-gen-2021 Vender, Maria; Hu, Shenai; Mantione, Federica; Savazzi, Silvia; Delfitto, Denis; Melloni, Chiara
Phonological Awareness across Child Populations: How Bilingualism and Dyslexia Interact 1-gen-2021 Vender, Maria; Melloni, Chiara
Morphological awareness in developmental dyslexia: Playing with nonwords in a morphologically rich language 1-gen-2022 Melloni, Chiara; Vender, Maria
Disentangling bilingualism and language impairment in Italian L2 children: good practices 1-gen-2022 Melloni, Chiara; Vender, Maria
The effectiveness of reading intervention in adults with developmental dyslexia: A systematic review 1-gen-2022 Vender, Maria; Melloni, Chiara; Delfitto, Denis
Valorizzare il plurilinguismo a scuola. Esiti di un'esperienza di ricerca nelle scuole primarie trentine 1-gen-2022 Cordin, Patrizia; Vender, Maria; Masiero, Giovanna; Arici, Maria
The Acquisition of Negation in Italian 1-gen-2022 Tagliani, Marta; Vender, Maria; Melloni, Chiara
The acquisition of Negation 1-gen-2022 Tagliani, Marta; Vender, Maria; Melloni, Chiara
Mostrati risultati da 21 a 40 di 50
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile