Sfoglia per Autore
Learning at school: Achievement goals and affect
2007-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Self-efficacy beliefs for reading and writing: effects of grade level and achievement level
2007-01-01 Arfe', Barbara; DE BERNARDI, Bianca; F., Poeta
L'evoluzione del senso di efficacia per compiti di lettura e di scrittura: effetti di scolarità e competenza
2007-01-01 B., Arfe'; DE BERNARDI, Bianca; F., Poeta
Obiettivi di riuscita nel contesto scolastico: dalla teoria classica alla teoria degli obiettivi multipli
2007-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Sviluppo delle abilità di trascrizione in bambini di lingua Italiana: Efficacia di training ortografici diversi
2008-01-01 Arfè, B.; DE BERNARDI, Bianca; Pasini, Margherita; Poeta, F.
The role of phonological, lexical and grammatical skills in learning to spell words
2008-01-01 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Poeta, F.; Pasini, Margherita
La generazione linguistica del testo nelle difficoltà di espressione scritta
2009-01-01 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Poeta, F.; Pasini, Margherita
Students’, teachers’ and parents’ achievement goals in Italian and Mathematics
2010-01-01 DE BERNARDI, Bianca; Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita
Relationships between achievement goal profiles, motivational and affective dimensions in different level students in Italian and Mathematics
2010-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Prestazione scolastica in italiano e matematica: ruolo degli obiettivi di riuscita personali, degli insegnanti e dei genitori
2010-01-01 Raccanello, Daniela; Pasini, Margherita; DE BERNARDI, Bianca
Assessing text generation in expressive writing difficulties
2010-01-01 Arfé, B.; DE BERNARDI, Bianca; Pasini, Margherita
Obiettivi di riuscita in italiano e matematica: relazione con senso di efficacia, valore del compito, ansia, piacevolezza e rendimento scolastico
2010-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement emotions in different school tasks and subject-matters
2011-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement and social goals in Italian and mathematics: Interviews with fourth, seventh and eleventh graders
2012-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Relazione tra processi attribuzionali e rendimento scolastico in studenti di scuola primaria e secondaria
2012-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
“Achievement Goal Questionnaire-Revised”: A preliminary study with Italian students
2012-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Toward a Re-Definition of Spelling in Shallow Orthographies: Phonological, Lexical, and Grammatical Skills in Learning to Spell Italian
2012-01-01 Arfé, Barbara; DE BERNARDI, Bianca; Pasini, Margherita; Poeta, Francesca
A research study on the relationships between student achievement goals, perception of contextual achievement goals and academic performance in Italian and Mathematics
2013-01-01 Raccanello, Daniela; DE BERNARDI, Bianca
Achievement emotions in elementary, middle, and high school: How do students feel about specific contexts in terms of settings and subject-domains?
2013-01-01 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; DE BERNARDI, Bianca
The relative importance of setting versus domain for students’ achievement emotions
2014-01-01 Raccanello, Daniela; Brondino, Margherita; DE BERNARDI, Bianca
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile