The consumer behaviours of readers have become very changeable fol- lowing the pandemic; some have increased their spending by comparison with 2019, while others have cut back. The aim here is to conduct a brief analysis of a cross section of the data available up to the end of 2022 from the Italian publishers’ association, l’Associazione italiana degli editori (AIE), in order to determine how consumer behaviours are changing and are affecting book pub- lication modalities in different media channels
I comportamenti di acquisto dei lettori sono diventati molto fluidi a partire dallo scoppio della pandemia; alcune modalità hanno avuto un’accelerazione rispetto il 2019 altre invece si sono ridimensionate. Si intende condurre una breve analisi sullo spaccato dei dati presentati, alla fine del 2022, dall’Associa- zione italiana degli editori (AIE) per delineare come stanno cambiando e sono guidate le forme di acquisizione dei libri presso i diversi canali.
I lettori e i loro comportamenti d’acquisto dopo la pandemia
Federica Formiga
2023-01-01
Abstract
The consumer behaviours of readers have become very changeable fol- lowing the pandemic; some have increased their spending by comparison with 2019, while others have cut back. The aim here is to conduct a brief analysis of a cross section of the data available up to the end of 2022 from the Italian publishers’ association, l’Associazione italiana degli editori (AIE), in order to determine how consumer behaviours are changing and are affecting book pub- lication modalities in different media channelsI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.