Education reforms implemented in Italy by center-left cabinets between 1962 and 1968 introduced social policies in education, and represent a democratic turn in the Italian post-WWII education system. The article analyzes two unresolved issues that those reforms started to tackle- i.e., the Act on legal equality of private schools ('the free school') and the fight against illiteracy.
Le riforme scolastiche attuate dai governi di centro-sinistra negli anni 1962-1968 avviano una politica sociale dell’istruzione e costituiscono una svolta democratica nell’istruzione italiana. Il contributo presenta due questioni affrontate ma non completamente risolte: la legge sulla parità giuridica della scuola non statale (‘scuola libera’) e la lotta all’analfabetismo
La politica scolastica del centro-sinistra nei suoi nodi irrisolti: la legge sulla "scuola libera" e la lotta all'analfabetismo
GABUSI D
2011-01-01
Abstract
Education reforms implemented in Italy by center-left cabinets between 1962 and 1968 introduced social policies in education, and represent a democratic turn in the Italian post-WWII education system. The article analyzes two unresolved issues that those reforms started to tackle- i.e., the Act on legal equality of private schools ('the free school') and the fight against illiteracy.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Gabusi_La politica scolastica_Annali 18.pdf
non disponibili
Licenza:
Accesso ristretto
Dimensione
153.2 kB
Formato
Adobe PDF
|
153.2 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.