Il vivere l’esperienza etnografica di “impregnazione” di un’altra cultura cambia lo sguardo sul mondo dell’educazione e della formazione non solo del Paese ospitante ma anche in quello d’appartenenza. L’approccio della pedagogia critica e dell’etnografia riflessiva permette di “dare voce” ai giovani aprendo nuovi spazi ("spazio terzo") di incontro e di dialogo tra Paesi e tra generazioni.
Living the totally involved ethnographic experience of an other culture changes the general perception of education and formation, not only of the host country but even in the provenance one. Critical pedagogy and reflective etngoraphy approach allows to give voice to yong people, creating new opportunities for countries and generation to meet and talk.
MONDI GIOVANILI E "TRASMISSIONE GENERAZIONALE DEI VALORI" A CUBA
TADIELLO, Cristina
2010-01-01
Abstract
Living the totally involved ethnographic experience of an other culture changes the general perception of education and formation, not only of the host country but even in the provenance one. Critical pedagogy and reflective etngoraphy approach allows to give voice to yong people, creating new opportunities for countries and generation to meet and talk.File | Dimensione | Formato | |
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