Stramilano (SuperMilan), Impressioni di vita n.1 (Impressions of life n. 1): Ritmi di stazione e (Rhythms of a Railway Station) and Rivista Luce (Luce Magazine) n. 2: Music – La Gazza Ladra (The Thieving Magpie) are three short movies signed by Corrado D’Errico between 1929 and 1934. A multifaceted author, D’Errico (1902-1941) is deeply connected to the aesthetic theories of futurism and at the same time is measured with the coeval experimental and international film production.

Rhythms of Visions. Three experimental films by Corrado D’Errico, in New Paths on Italian Experimental Moving Image

LOTTI DENIS;
In corso di stampa

Abstract

Stramilano (SuperMilan), Impressioni di vita n.1 (Impressions of life n. 1): Ritmi di stazione e (Rhythms of a Railway Station) and Rivista Luce (Luce Magazine) n. 2: Music – La Gazza Ladra (The Thieving Magpie) are three short movies signed by Corrado D’Errico between 1929 and 1934. A multifaceted author, D’Errico (1902-1941) is deeply connected to the aesthetic theories of futurism and at the same time is measured with the coeval experimental and international film production.
In corso di stampa
Cinema
Futurism
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
03 [Lotti & Tramontano] Rhythms of vision.docx

non disponibili

Tipologia: Documento in Pre-print
Licenza: Accesso ristretto
Dimensione 63.95 kB
Formato Microsoft Word XML
63.95 kB Microsoft Word XML   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11562/1056467
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact