BURRO, Roberto
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.117
NA - Nord America 4.674
AS - Asia 1.984
OC - Oceania 30
AF - Africa 29
SA - Sud America 29
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 13.872
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.617
IT - Italia 2.743
GB - Regno Unito 1.656
CN - Cina 1.351
FR - Francia 633
IE - Irlanda 587
SE - Svezia 466
DE - Germania 352
FI - Finlandia 241
SG - Singapore 154
VN - Vietnam 104
UA - Ucraina 86
BE - Belgio 82
RU - Federazione Russa 73
TR - Turchia 66
HK - Hong Kong 56
CA - Canada 53
JP - Giappone 35
IN - India 34
KR - Corea 30
AT - Austria 29
PH - Filippine 28
CH - Svizzera 25
IR - Iran 25
NL - Olanda 25
AU - Australia 22
MY - Malesia 19
CL - Cile 17
NO - Norvegia 17
PL - Polonia 16
TW - Taiwan 16
ID - Indonesia 14
RO - Romania 12
ES - Italia 11
EG - Egitto 10
BR - Brasile 9
DK - Danimarca 9
ET - Etiopia 9
PT - Portogallo 9
NZ - Nuova Zelanda 8
PK - Pakistan 8
LT - Lituania 6
SY - Repubblica araba siriana 6
AL - Albania 5
EU - Europa 5
HU - Ungheria 5
IL - Israele 5
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 5
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 4
BG - Bulgaria 4
GR - Grecia 4
LV - Lettonia 4
RS - Serbia 4
SA - Arabia Saudita 4
TH - Thailandia 4
BD - Bangladesh 3
CZ - Repubblica Ceca 3
KG - Kirghizistan 3
MX - Messico 3
ZA - Sudafrica 3
AM - Armenia 2
AR - Argentina 2
CM - Camerun 2
GM - Gambi 2
HR - Croazia 2
IS - Islanda 2
LB - Libano 2
LK - Sri Lanka 2
MU - Mauritius 2
QA - Qatar 2
SI - Slovenia 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AZ - Azerbaigian 1
CO - Colombia 1
EE - Estonia 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LU - Lussemburgo 1
ME - Montenegro 1
MK - Macedonia 1
NG - Nigeria 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 13.872
Città #
Southend 1.557
Chandler 1.067
Jacksonville 577
Dublin 573
Verona 475
Ashburn 357
Beijing 247
Ann Arbor 238
Milan 182
Lawrence 178
Princeton 178
Houston 154
Rome 154
Woodbridge 154
Los Angeles 147
Wilmington 142
Nanjing 129
Jinan 127
Helsinki 113
Shenyang 100
Singapore 95
Sindelfingen 89
Dong Ket 65
Hebei 65
Padova 61
New York 56
Naples 52
Tianjin 52
Bologna 46
Ningbo 45
Brussels 43
Changsha 42
Nanchang 41
Zhengzhou 40
Bari 39
Haikou 39
Kent 39
Florence 37
Redwood City 37
Hangzhou 36
Palermo 34
Seattle 32
Catania 29
Turin 28
Taiyuan 27
Taizhou 27
Genoa 26
Central 25
Trieste 25
Fuzhou 23
Guangzhou 23
Toronto 23
Istanbul 22
Elora 21
Jiaxing 20
Redmond 20
Columbus 19
Venice 19
Washington 19
Hong Kong 18
Perugia 18
Lanzhou 17
Parma 17
Prato 16
Seoul 16
Tokyo 16
Brescia 15
Fairfield 15
Falls Church 15
Frankfurt am Main 15
Oslo 15
Noida 14
Katy 13
Norwalk 13
Pisa 13
Vienna 13
Vicenza 12
Cagliari 11
Dallas 11
Kuching 11
Chions 10
Isola della Scala 10
Messina 10
Salerno 10
Torino 10
Treviso 10
Bellinzago Lombardo 9
Dongguan 9
Graz 9
Ixelles-Elsene 9
San Francisco 9
Sydney 9
Boardman 8
Lancaster 8
Santiago 8
Scafati 8
Selvazzano Dentro 8
Taipei 8
Trento 8
Tübingen 8
Totale 8.812
Nome #
Italian validation of the situational Brief Cope Scale (I-Brief Cope) 365
A web application on earthquake-related emotional preparedness: The role of achievement emotions 244
ANDAMENTO DI STATI EMOTIVI POSITIVI DURANTE UNA SETTIMANA: UN’APPLICAZIONE DELLA LATENT CLASS GROWTH ANALYSIS (LCGA) 240
The Use of Different Multiple Devices for an Ecological Assessment in Psychological Research: An Experience with a Daily Affect Assessment 230
Psychology of programming: The role of creativity, empathy and systemizing 228
Emozioni e pandemia. Come aiutare bambini e adolescenti a gestire le emozioni durante e dopo una pandemia. 204
Use of internet and wellbeing: A mixed-device survey 184
Predictors of performance in Programming: the moderating role of eXtreme Apprenticeship, sex and educational background 170
Emojis’ psychophysics: Measuring emotions in technology enhanced learning contexts 161
Disastri, prevenzione, preparazione. Un modello psicologico per promuovere la resilienza 156
SFIDE: challenges towards synchronous interaction in e-learning 153
The usability of multiple devices for an ecological assessment in psychological research: Salience of reasons underlying usability 148
Benessere ed emozioni di riuscita: Transizione dalla scuola primaria alla scuola secondaria e relazione col rendimento 144
È più restorative un ambiente naturale o costruito? Uno studio sugli skyline urbani notturni 143
The Walsh Family Resilience Questionnaire: the Italian version 134
Attenzione condivisa e sviluppo del linguaggio: analisi delle traiettorie lessicali dai 12 ai 24 mesi 132
La motivazione alla formazione professionale: Uno studio preliminare 123
Children’s emotional experience two years after an earthquake: An exploration of knowledge of earthquakes and associated emotions 123
Il test di orientamento motivazionale - Versione generale 120
Achievement emotions and well-being at school: Transitioning from primary to secondary school 119
Contraries as an effective strategy in geometrical problem solving 118
Errore umano e sicurezza sul lavoro. Valutazione e riduzione del rischio 109
Sensazione e Percezione. Seconda edizione italiana condotta sulla sesta edizione inglese. A cura di Roberto Burro e Alberto Zani. 108
Coronavirus e studenti universitari: Costruzione di una scala per quantificare le strategie di coping in caso di pandemia 107
Positive and Negative Affect over time: an application of Latent Class Growth Analysis (LCGA) and Growth Mixture Modeling (GMM) 106
Salience of elementary, middle, and high school students’ achievement emotions and antecedents 105
Experimental phenomenology: present and future 101
L'unidimensionalità dei contrari 101
Campagna di comunicazione pubblica su coronavirus, emozioni e strategie di coping: Un opuscolo per supportare bambini e adolescenti 101
The effects of modulating contrast in verbal irony as a cue for giftedness 100
Restorative Value of Nature and Skylines in Daylight and After Dark 98
Prevenzione emotiva e terremoti. Un percorso per bambini. 98
An estimation of a nonlinear dynamic process using Latent Class extended Mixed Models: Affect profiles after terrorist attacks 95
Three Kiwifruits a day keep the blues away? 93
L'importanza dei contrari nel problem solving 91
Personalità, emozioni di riuscita e benessere a scuola 91
Dalla conoscenza alla piattaforma: una sperimentazione sulla validità dei vincoli e funzioni per un apprendimento a distanza. 89
Can Contraries Prompt Intuition in Insight Problem Solving? 88
Scuola e coesione sociale: Processi psicologici coinvolti 88
Atteggiamento verso il lavoro imprenditoriale e neolaureati in discipline umanistiche 87
Uno studio pilota su Prevenzione Emotiva e Terremoti nella scuola primaria (progetto PrEmT): Come potenziare le strategie di regolazione delle emozioni 87
Contraries stimulate insight in spatial problem solving 86
I contrari come euristica nell’insight problem solving: processo consapevole o inconsapevole? 85
I contrari nel problem solving geometrico 84
Relevance of terrorism for Italian students not directly exposed to it: The affective impact of the 2015 Paris and the 2016 Brussels attacks 83
Interaction effects in bouncing ball 81
DALLA CONOSCENZA ALLA PIATTAFORMA: UNA SPERIMENTAZIONE SULLA VALIDITà DI VINCOLI E FUNZIONI PER UN AMBIENTE DI APPRENDIMENTO A DISTANZA. 81
Children’s attention in a word learning interactive context with educators and vocabulary growth 81
Introduzione alla Psicofisica 80
Are opposites unidimensional? 80
La funzione dei contrari nell'insight problem solving in un contesto di gruppo 80
Lexical access and competition in bilingual children: The role of proficiency, literacy and structural similarity 80
L’ATTENZIONE DEL BAMBINO IN UN COMPITO DI WORD LEARNING E LO SVILUPPO LESSICALE: QUALE RELAZIONE? 80
Benessere psicologico nella transizione tra scuola primaria e secondaria: Un contributo alla validazione italiana della School-Related Well-Being Scale usando il modello di Rasch 80
Adults’ expectations on children’s earthquake-related emotions and coping strategies 80
L’impatto della pandemia da COVID-19 sugli studenti universitari: Autoefficacia, ansia ed emozioni di riuscita 80
Che cos’è un terremoto? Conoscenze dei bambini che hanno vissuto il terremoto del 2012 in Emilia Romagna 79
Perceived Restorativeness Scale–6: A Short Version of the Perceived Restorativeness Scale for Mixed (or Mobile) Devices 79
Technology-based trainings on emotions: A web application on earthquake-related emotional prevention with children 78
An open-source estimation of latent class extended mixed models in R 77
Development and early implementation of a public communication campaign to help adults to support children and adolescents to cope with coronavirus-related emotions: A community case study 77
On the pleasures of the mind related to humor and insight problem solving. 75
Salience of primary and secondary school students’ achievement emotions and perceived antecedents: Interviews on literacy and mathematics domains 75
Using opposites to describe the wine tasting experience: Naive versus expert dimensions 74
Pleasures of the Mind: What Makes Jokes and Insight Problems Enjoyable 74
Misura ed utilizzo del valore etica quale criterio di valutazione 73
Are Opposites Unidimensional? 73
Contraries in productive thinking 72
A prospective study in children: Pre- and post-surgery use of vitamin E in surgical incisions. 72
From sounds of falling balls to their size 71
Qualitative features of rectilinear motion: what is perceived as “right”? 71
Psicofisica per la misurazione 70
Modelli logisitici e tipologia di tutoraggio per l’elearning, 70
Well-being from primary to secondary school: Examining the School-Related Well-Being scale (SRW) with the Rasch model 69
Doing the opposite to what another person is doing 69
Children’s psychological representation of earthquakes: Analysis of written definitions and Rasch scaling 69
Impacts of the COVID-19 pandemic on the academic and emotional life of higher education students in Italy 69
Impact sounds 68
Definitions of well-being and suffering: Secondary school and university students’ conceptualization in terms of physical and psychological domain 68
Describing sensory experiences of wine tasting based on opposites: naïve versus expert dimensions 68
Consistency of university students’ achievement emotions assessed through closed and open-questions 68
Contraries in insight problem solving: their role in Type 1 and Type 2 processes relating to representational change 67
A revised short version of the Depression Questionnaire (QD/R) 66
Etica ed imprenditoria: un approccio misurativo 65
Are certain and uncertain epistemic contraries? 65
Impatto emotivo degli attentati terroristici (Parigi 2015 e Bruxelles 2016) su studenti universitari italiani 64
Lexical access and competition in bilingual children: The role of proficiency and the lexical similarity of the two languages 63
Discorso sui residui 62
Algoritmi per l'implementazione di un simple logistic model 62
Leggere nella scuola del XXI secolo: Una web application per la prevenzione emotiva legata ai terremoti (Progetto PrEmT) 62
Processi cognitivi complessi 62
A Rasch analysis of the School-Related Well-being (SRW) scale: Measuring well-being in the transition from primary to secondary school 61
Adults’ representation of children’s emotions and coping strategies related to earthquakes 61
Identification of opposites and intermediates by eye and by hand 60
Emozioni di riuscita e didattica a distanza durante la pandemia da COVID-19: Una ricerca con 17.000 studenti universitari di 13 Paesi 60
A contrary-based heuristic in insight problem solving: the role of routine and non-routine processes 59
Negation and psychological dimensions 58
To be objective in Experimental Phenomenology: a Psychophysics application 58
Long-term intergenerational transmission of memories of the Vajont disaster 58
Factors promoting learning with a web application on earthquake-related emotional preparedness in primary school 58
Totale 9.782
Categoria #
all - tutte 45.675
article - articoli 18.176
book - libri 768
conference - conferenze 14.589
curatela - curatele 825
other - altro 3.693
patent - brevetti 205
selected - selezionate 0
volume - volumi 7.419
Totale 91.350


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201985 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 85
2019/20201.180 175 16 12 93 179 110 68 104 48 104 100 171
2020/20211.689 171 211 127 205 191 128 57 132 121 47 120 179
2021/20221.730 186 366 117 91 70 51 26 90 95 54 216 368
2022/20233.686 262 359 346 571 252 895 53 217 395 66 176 94
2023/20243.761 154 185 346 400 415 387 386 518 68 366 529 7
Totale 14.318