The book analyses persuasive texts in pseudo-dialogic format from the perspective of mutlimodali linguistics. The process of legitimation in persuasivse texts and argumentative procedures is described according to the ideational, interactional and textual metafunctions. A comparison between transcripts of conversations from CANCODE corpus and scripted conversations is also revealing of their different features.

Multimodal Persuasion. Pseudo-dialogic forms: online travel journalism, graphic novels and staged dialogues.

ZANFEI, Anna
2012-01-01

Abstract

The book analyses persuasive texts in pseudo-dialogic format from the perspective of mutlimodali linguistics. The process of legitimation in persuasivse texts and argumentative procedures is described according to the ideational, interactional and textual metafunctions. A comparison between transcripts of conversations from CANCODE corpus and scripted conversations is also revealing of their different features.
2012
Inglese
STAMPA
Nessuno
aemme edizioni
9788897201069
1
105
105
Multimodality; conversational corpora; promotional journalism; persuasive texts
Il volume ha carattere interdisciplinare in quanto riesce, sulla base dell'approccio multimodale ad analizzare servizi giornalistici in formato video e in formato web compresi di fotografie. I testi analizzati provengono da corpus britannici e statunitensi di video e di articoli online. Il volume sara' reso disponibile in formato e-book in una successiva edizione.
http://www.aemmeedizioni.it
03 Libro::03.01 Monografia o trattato scientifico
276
none
1
info:eu-repo/semantics/book
Zanfei, Anna
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11562/478357
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact