Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 30
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Caratteristiche e processi comunicativi dell'interazione madre-bambino con impianto cocleare 1-gen-2016 Majorano, Marinella; Bastianello, Tamara; Murari, C.; Lavelli, Manuela
Attenzione condivisa e sviluppo del linguaggio: analisi delle traiettorie lessicali dai 12 ai 24 mesi 1-gen-2018 Bastianello, Tamara; Burro, Roberto; Majorano, Marinella
L’ATTENZIONE DEL BAMBINO IN UN COMPITO DI WORD LEARNING E LO SVILUPPO LESSICALE: QUALE RELAZIONE? 1-gen-2018 Majorano, M.; Bastianello, T.; Burro, R.
Socio-emotional adjustment of adolescents with cochlear implants: Loneliness, emotional autonomy, self-concept and emotional experience at the hospital. 1-gen-2018 Majorano, Marinella; Maes, M.; Morelli, Marika; Bastianello, Tamara; Guerzoni, L.; Murri, A.; Cuda, D.
EARLY PREDICTORS OF LITERACY SKILLS: AN INTERVENTION PROGRAM FOR ITALIAN PRESCHOOL CHILDREN 1-gen-2019 Majorano, M.; Bastianello, T.
La valutazione delle competenze linguistiche nella scuola dell'infanzia: uno studio preliminare 1-gen-2019 Bastianello, Tamara; Majorano, Marinella
Vocal production and novel word learning in the first year 1-gen-2019 Majorano, Marinella; Bastianello, Tamara; Morelli, Marika; Lavelli, Manuela; Vihman, Marilyn M.
Testing the role of audio-visual integration in infant vocal imitation in a naturalistic setting 1-gen-2020 Bastianello, Tamara; Majorano, Marinella; Vihman, Marilyn
Children’s attention in a word learning interactive context with educators and vocabulary growth 1-gen-2020 Bastianello, Tamara; Majorano, Marinella; Burro, Roberto
Aspetti multi-modali nell’acquisizione del linguaggio: uno studio preliminare. 1-gen-2021 Bastianello, T.; Majorano, M.
The association between emergent vocal ability and audio-visual integration in Italian infants 1-gen-2021 Bastianello, T.; Majorano, M.
Child’s looking behaviour towards talking faces in a naturalistic setting: Could this mechanism support novel word learning? 1-gen-2021 Bastianello, T.; Majorano, M.
Osservazione e analisi delle prime produzioni linguistiche in contesto naturalistico: sperimentazione di un dispositivo per la raccolta dati a distanza 1-gen-2021 Bastianello, T.; Majorano, M.; Bubola, S.; Lavelli, M.
Simo-syl”: A computer-based programme to enhance child’s emergent literacy skills 1-gen-2021 Bastianello, T.; Persici, V.; Ferrari, R.; Bertelli, B.; Majorano, M.
Does looking preference towards specific areas of the face explain later language development? An exploratory study in Italian infants 1-gen-2021 Bastianello, T.; Majorano, M.
Talk—An Intervention Programme for Enhancing Early Literacy Skills in Preschool Children: A Pilot Study 1-gen-2021 Majorano, M.; Persici, V.; Ferrari, R.; Bertelli, B; Bastianello, T.
Early Literacy Skills and Later Reading and Writing Performance Across Countries: The Effects of Orthographic Consistency and Preschool Curriculum 1-gen-2021 Majorano, Marinella; Bastianello, Tamara; Bodea-Hategan, Carolina; Fantuzzi, Patrizia; Fontana, Giulia; Hoste, Eddy; Lombardi, Marco; Standaert, An; Talas, Dorina; Trifu, Raluca; Vescogni &, Lisa; Persici, Valentina
Growing up at the daycare center during the pandemic 1-gen-2022 Cassibba, R.; Lavelli, M.; Coppola, G.; Rossini, V.; Bastianello, T.; Silletti, F.
Child’s temperament, caregivers’ stress, and child’s emotional-regulatory functioning in daycare centers. 1-gen-2022 Bastianello, T.; Musso, P.; Zusi, C.; Silletti, F.; Florit, E.; Maffeis, C.; Lavelli, M.
Multi-Sensoriality In Language Acquisition: The Relationship Between Selective Visual Attention Towards The Adult’s Face And Language Skills 1-gen-2022 Bastianello, T.
Mostrati risultati da 1 a 20 di 30
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile